3997
Sök

Bilen dör när jag tänder helljus. Volvo v70-98

414 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hejsan.

Japp när jag tänder mitt helljus, så dör bilen ibland. det sitter 35w xenon i hel och extraljus. Ibland kan jag blinka med både extraljus och helljus samtidigt på tomgång när motorn desutom är kall om det nu har någon betydelse. Men tänder jag helljuset ( ej extraljusen ) och rullar sakta så kan bilen stänga av sig.

Kör jag motorväg varvar runt 2 så kan den tappa varvtal men den dör som tur inte, eller så händer ingenting.
Min första tanke va kass generator och kasst batteri. Visst den levererar kanske inte så bra som jag önskat men ändå 13.8V när man varvar lite eller om det e när jag har tomgång minns inte, det va inte helt uruselt iallafall. Har testat byta batteri, sitter nu mera ett volvo 60 Ah i bilen som jag laddat fullt och tryckt i för å se om det hjälper . icke.

Suttit och läst och sökt och hittat att det kan va dålig jord. va bara ut och testa det, slipade bort rosten, bytte skruvar och använde kopparpasta. trodde då att de va löst för den reagerade inte när jag tände och släckte men senare på kvällen dök det upp igen.

att byta generator för att det kan vara den känns aningen overkill för min plånbok. Visst bilen har gått långt så generatorn kan va kass, kolen kan va dåliga men vad tror ni är problemet?

mvh Oskar

Sök