4808
Sök

Era tankar om rymden/universum.

JFfoto
6 maj 2012
Trådstartare
Såg ingen tråd om det här, tycker det är ganska intressant ja, disskutionsunderlaget är fritt, bara det handlar om rymden / jordens undergång (asteroider) m.m..

Kan länka till en bra video, där man ser hur stor den största stjärnan är som man har upptäckt smile ganska svårt att föreställa sig hur stor den verkligen är ..

Senast redigerat av Paused (6 maj 2012)

2 415 Inlägg
6 maj 2012
Det är nog den största dom har hittat ja smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

JFfoto
6 maj 2012
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:

Ja exakt, glömde skriva det. kan mycket väl finnas någon som är 1000 gånger större än den där tongue

2 415 Inlägg
6 maj 2012
Paused skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Ja exakt, glömde skriva det. kan mycket väl finnas någon som är 1000 gånger större än den där tongue

ja exakt. undra hur långt bort dom har hittat tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

618 Inlägg
7 maj 2012
Vi är nog inte ensamma iallafall.smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
7 maj 2012
Ladda hem Univere Sandbox  o lek med alla möjliga asteroider, galax krockar mm rätt kul men lite svårt att fatta alla begrep.

Kollan skrev:

Undra vad som finns där ute... neutral

Vi borde sluta "bråka" och istället lägga mer på rymdforskning smile

Edit: inte för att chansen att hitta något är så stor, men ändå
Senast redigerat av RightFront (7 maj 2012)

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

423 Inlägg
8 maj 2012
finns det något slut på universum? isåfall vad finns bakom slutet, det kan ju inte vara oändligt stort?

Bullet--- skrev:
RightFront skrev:
Kollan skrev:

Undra vad som finns där ute... neutral

Vi borde sluta "bråka" och istället lägga mer på rymdforskning smile

Edit: inte för att chansen att hitta något är så stor, men ändå

+1 Synd bara att rymdforskningen är så förbaskat dyr, kostar en hel förmögenhet för tex nasa att skicka upp en "simpel" raket i omlopp.

Så sant, och speciellt lönsamt är det nog inte (förutom kommunikation & turism, men det är ju inte utforskning)
Nu när USA går under får vi hoppas på att kineserna och indierna plöjer ner pengar smile

För Volvo i tiden
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.

Pontus1991 skrev:
finns det något slut på universum? isåfall vad finns bakom slutet, det kan ju inte vara oändligt stort?

Det kanske inte finns någonting, helt tomt utanför, vem vet
I våra mått är det nog oändligt stort

För Volvo i tiden

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
8 maj 2012
En sak som jag hörde på sanning eller bullshit (Krister P3) som jag inte kan släppa. Var att det finns fler stjärnor än alla sandkorn här på jorden.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

hotrodder skrev:
En sak som jag hörde på sanning eller bullshit (Krister P3) som jag inte kan släppa. Var att det finns fler stjärnor än alla sandkorn här på jorden.

CNN har det otroliga svaret
http://articles.cnn.com/2003-07-22/tech … _s=PM:TECH

För Volvo i tiden

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
8 maj 2012
Pontus1991 skrev:

Tyvärr är det ju så, oändligt stort och dessutom ständigt växande. Klura på det utan att få ont i skallen big_smile

/Mattias

KHRacing
8 maj 2012
Trådstartare
Kollan skrev:

Ta bort "NOG" i din text så är du mera "på" :-) rätt spår.

mvh k

KHRacing
8 maj 2012
Trådstartare
Pontus1991 skrev:

Som jag fattat det så vid universums slut... så är det som att du aldrig rört dig & bara vänder dig om o tittar bakåt.

Closed loop typ neutral

JFfoto
8 maj 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
Pontus1991 skrev:

Som jag fattat det så vid universums slut... så är det som att du aldrig rört dig & bara vänder dig om o tittar bakåt.

Closed loop typ neutral

Vissa tror ju också att om man åker tillräckligt långt ut så börjar man om igen, om man kunde se så långt så skulle man kolla sig själv i ryggen tongue

Sen tror jag inte heller vi är ensamma, måste ju finnas fler, finns ju miljoner galaxer? man blir sjuk av att tänka på det här.. nog inte meningen att vi ska förstå heller tongue

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
8 maj 2012
Paused skrev:
KHRacing skrev:
Pontus1991 skrev:

Closed loop typ neutral

Vissa tror ju också att om man åker tillräckligt långt ut så börjar man om igen, om man kunde se så långt så skulle man kolla sig själv i ryggen tongue

Sen tror jag inte heller vi är ensamma, måste ju finnas fler, finns ju miljoner galaxer? man blir sjuk av att tänka på det här.. nog inte meningen att vi ska förstå heller tongue

Tjae av svaret på mitt inlägg längre upp i tråden och länken till CNN så fanns det tydligen 10 gånger fler stjärnor än sandkorn på hela jorden...
OJ!  nu blev det jobbit för det är ju ofantligt många lol
å universum e alltså rätt stort roll
Senast redigerat av hotrodder (8 maj 2012)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
8 maj 2012
hotrodder skrev:

Vi har ett visst antal sandkorn på vår lilla blåa planet, medan universum är oändligt stort, då borde det finnas "oändligt" många stjärnor där ute big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Sök