5007
Sök

Röstning: Honda Accord eller Toyota Avensis?

69 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
Tja,

Nu är det inte jag som ska köpa bilen men en polare till mig ska göra det och jag tänkte bara höra vad folk tycker om dessa två generellt sätt - Honda Accord Sedan eller Toyota Avensis sedan.

Länkar:
Honda Accord: http://honda.se/sw21425.asp
Toyota Avensis: http://www.toyota.se/cars/new_cars/avensis/index.tmex

Skriva 1 för Honda Accord, och 2 för Toyota Avensis. Ni får dock gärna lämna kommentarer också.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 maj 2012
Bägge är väldigt pålitliga och till utförandet mycket lika bilar men en Honda sticker ut på ett vis, dom är roliga att köra det är inget Avensis någonsin kunnat skryta om. Jag hade valt en Honda!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 maj 2012
Egentligen är de inte så lika. Skulle påstå att likheten slutar vid att det är japanska bilar bägge två.

Hondan är betydligt bättre byggd vad gäller kvalitetskänsla och materialval. I en Accord 2.4 executive skäms man inte även om tyskälskarna inte hängt med i Hondas utveckling och hävdar motsatsen. Båda är emellertid lika outslitliga, håller och håller. Hondan med betydligt modernare teknik och Toyotan med basen i det pålitliga, tråkiga som Svensson kanske ofta stumt efterfrågar.

Som det sades, det blir nog roligare mil med Hondan, men kanske i slutändan billigare med Toyotan med tanke på inköp, drift, service och försäkring. Lite som att köpa glass. Vill polaren ha en piggelin eller en dajmstrut? Båda funkar men en är lite roligare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 maj 2012
Toyota Avensis har ingen ranglig interiör utan heter trots allt Lexus på andra marknader jag upplever att den utan problem är jämbördig med Accord på den punkten, jag tyckte som sagt att det i grunden var precis samma typ av japansk välbyggd vardagsprodukt med en avgörande skillnad; Den ena har en sportig karaktär och den andre är byggd för dem som tycker det är befriande är slippa allt vad sport och körglädje ger.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
26 675 Inlägg
12 maj 2012
Röstar på Hondan. Vet inte exakt varför, men får en bättre känsla av den faktiskt.
Lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök