Vem tror ni vinner ?

p12
17 maj 2012 · 551 Inlägg

Isaksson5 skrev:

Navkapsel skrev:

Isaksson5 skrev:
Har en liknande fråga. En polare i klassen säger att han drar mig med backen i sin bil.
Han har en 945 GL med cirkus 110 hästar. Bilen väger 1400kg
Jag har en Corolla 89a med 95 hästar, fast min bil väger 1050kg.

Vem vinner?
Vi ska rejsa om typ 30 min!

Volvon? Jag har en tantkörd Corolla 1,6 16V vet inte effekt men extremt slö. (Roligaste bilen jag ägt var min gamla Mazda 323 -84, 1,5l motorn och 750 kilo om jag inte mins helt fel iaf? Synd att de numera typ är utdöda)

Oväntat slutresultat.
Blåste honom redan från starten! big_smile
Kanske beror på att han suger på att växla;)

Haha vadå oväntat?

Kompisens bil: 110/1,4=78,5 Hk per ton.
Din bil: 95/1,05=90,5 Hk per ton.

Skulle säga att det var ett mycket väntat resultat. Sen finns det andra saker som spelar in, men när skillnaden är så där stor så spelar det nog föga roll.

Haters gonna hate.
p12
17 maj 2012 · 551 Inlägg

Masquerade skrev:

p12 skrev:

Isaksson5 skrev:

Oväntat slutresultat.
Blåste honom redan från starten! big_smile
Kanske beror på att han suger på att växla;)

Haha vadå oväntat?

Kompisens bil: 110/1,4=78,5 Hk per ton.
Din bil: 95/1,05=90,5 Hk per ton.

Skulle säga att det var ett mycket väntat resultat. Sen finns det andra saker som spelar in, men när skillnaden är så där stor så spelar det nog föga roll.

http://i802.photobucket.com/albums/yy30 … tector.jpg

Hur menar du nu?

Haters gonna hate.
Masquerade Aldrig nöjd
17 maj 2012 · 804 Inlägg

p12 skrev:

Masquerade skrev:

p12 skrev:

Haha vadå oväntat?

Kompisens bil: 110/1,4=78,5 Hk per ton.
Din bil: 95/1,05=90,5 Hk per ton.

Skulle säga att det var ett mycket väntat resultat. Sen finns det andra saker som spelar in, men när skillnaden är så där stor så spelar det nog föga roll.

http://i802.photobucket.com/albums/yy30 … tector.jpg

Hur menar du nu?

Tyckte bara att sarkasmen i Isaksson5s inlägg var väldigt tydlig. wink

Livet är för kort för att äga Volvo.
p12
17 maj 2012 · 551 Inlägg

Masquerade skrev:

p12 skrev:

Masquerade skrev:

http://i802.photobucket.com/albums/yy30 … tector.jpg

Hur menar du nu?

Tyckte bara att sarkasmen i Isaksson5s inlägg var väldigt tydlig. wink

Då han frågade från första början, visste vikter och effekt från första början så tror jag knappast att han var sarkastisk. Självklart kommer han säga att han var sarksatisk nu när jag har dumförklarat honom.

Haters gonna hate.
Isaksson5 Ungdoms Räser
18 maj 2012 · 425 Inlägg

p12 skrev:

Masquerade skrev:

p12 skrev:

Hur menar du nu?

Tyckte bara att sarkasmen i Isaksson5s inlägg var väldigt tydlig. wink

Då han frågade från första början, visste vikter och effekt från första början så tror jag knappast att han var sarkastisk. Självklart kommer han säga att han var sarksatisk nu när jag har dumförklarat honom.

Faktum är att jag inte riktigt visste ifall jag skulle vinna. Ibland vill min bil tända på endast 3 cylindrar och gå skit.
Sedan blev jag lite tveksam då han hela tiden sa att han skulle vinna, även att han hade trimmat bilen..
Men det visade ju sig att hans var original och min gick som det ska, så därför blev jag smått förvånad att jag vann (I tro om att hans var trimmad och min var dum i huvudet).

Hade räknat på att vinna om båda bilar var original och gick som de skulle.

Du dumförklarade mig inte, du beräknade samma som jag gjorde innan, men jag tog med andra faktorer som var specifika för bilen. smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
18 maj 2012 · 10 427 Inlägg

Isaksson5 skrev:

Isaksson5 skrev:
Har en liknande fråga. En polare i klassen säger att han drar mig med backen i sin bil.
Han har en 945 GL med cirkus 110 hästar. Bilen väger 1400kg
Jag har en Corolla 89a med 95 hästar, fast min bil väger 1050kg.

Vem vinner?
Vi ska rejsa om typ 30 min!

Oväntat slutresultat.
Blåste honom redan från starten! big_smile
Kanske beror på att han suger på att växlawink

Kanske beror på att 940 GL-bilar är oerhört slöa också wink

En 115hk Corolla (generationen runt 94) är i stort sett jämförbar med 740 GLT 16V (159hk) som är bra mycket
piggare än en sur 740/940 GL wink Dock har den förstnämnda inte så mycket att sätta emot i hastigheter över
100km/h.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 maj 2012 · 10 427 Inlägg

limpan83 skrev:
sitter och pratar med kompisen om våra bilar om vem som skulle vinna?


bil 1   Golf Mk4 variant  1,6 16v -01 115xx mil  105hp   148nm   vikt 1390kg   13,3hp/kg
bil 2   Volvo 855  2,5 10v -94 20xxx mil  140hp   220nm   vikt 1550kg   11,0hp/kg


vad tror ni alla ?

Och säg gärna vf ni tror den bilen vinner

Och angående det där så tror jag att Volvon vinner alla gånger för att Golf 1,6
är verkligen inget vidare (försökte varva ur en igår men det är så segt så man
somnar runt 4000rpm). Då syftar jag på 1,6 8v med liknande hk.
Har dock inte kört så mycket 850 med 10V femma men borde flytta på sig lite bättre iaf. wink

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
p12
18 maj 2012 · 551 Inlägg

Isaksson5 skrev:

p12 skrev:

Masquerade skrev:

Tyckte bara att sarkasmen i Isaksson5s inlägg var väldigt tydlig. wink

Då han frågade från första början, visste vikter och effekt från första början så tror jag knappast att han var sarkastisk. Självklart kommer han säga att han var sarksatisk nu när jag har dumförklarat honom.

Faktum är att jag inte riktigt visste ifall jag skulle vinna. Ibland vill min bil tända på endast 3 cylindrar och gå skit.
Sedan blev jag lite tveksam då han hela tiden sa att han skulle vinna, även att han hade trimmat bilen..
Men det visade ju sig att hans var original och min gick som det ska, så därför blev jag smått förvånad att jag vann (I tro om att hans var trimmad och min var dum i huvudet).

Hade räknat på att vinna om båda bilar var original och gick som de skulle.

Du dumförklarade mig inte, du beräknade samma som jag gjorde innan, men jag tog med andra faktorer som var specifika för bilen. smile

Ok, då fattar jag. Trodde du bara menade de fakta som du skrev upp i inlägget. smile

Haters gonna hate.
SportPilot Ubåtsingenjör
18 maj 2012 · 7 239 Inlägg

fan vilken fjantig tråd ... att tävla med golf mot en 850 när båda är helt orginal ?!?  är de ens lönt att försöka köra fort med sådana bilar ? båda två är ju trötta så jag vet inte vad !

den som är bäst på att köra vinner

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 maj 2012 · 10 427 Inlägg

CHEEVA skrev:
fan vilken fjantig tråd ... att tävla med golf mot en 850 när båda är helt orginal ?!?  är de ens lönt att försöka köra fort med sådana bilar ? båda två är ju trötta så jag vet inte vad !

den som är bäst på att köra vinner

Det är ju bland det roligaste man kan göra smile

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
SportPilot Ubåtsingenjör
18 maj 2012 · 7 239 Inlägg

steifan skrev:

CHEEVA skrev:
fan vilken fjantig tråd ... att tävla med golf mot en 850 när båda är helt orginal ?!?  är de ens lönt att försöka köra fort med sådana bilar ? båda två är ju trötta så jag vet inte vad !

den som är bäst på att köra vinner

Det är ju bland det roligaste man kan göra smile

okeiij har aldrig funnit de speciellt roande att försöka köra fort rakt fram med en sån bil, för hur du än gör så går de inte fort ... att döda de ute på isen eller en skogsväg är där imot JÄTTE skoj big_smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 maj 2012 · 10 427 Inlägg

CHEEVA skrev:

steifan skrev:

CHEEVA skrev:
fan vilken fjantig tråd ... att tävla med golf mot en 850 när båda är helt orginal ?!?  är de ens lönt att försöka köra fort med sådana bilar ? båda två är ju trötta så jag vet inte vad !

den som är bäst på att köra vinner

Det är ju bland det roligaste man kan göra smile

okeiij har aldrig funnit de speciellt roande att försöka köra fort rakt fram med en sån bil, för hur du än gör så går de inte fort ... att döda de ute på isen eller en skogsväg är där imot JÄTTE skoj big_smile

Det är själva idén om vilken som vinner på förhand och själva jämförelsen som är rolig smile

Tex detta: http://www.garaget.org/video/33640 (iofs är de flesta andra videosarna borta)
Men kul var det wink Att passivt jämföra standardbilar tongue

Edit: Var sjukligt nöjd själv när jag hängde av en VW Golf IV 1,6 ~100hk med ex-tjejens Polo 1,6 ~75hk
för nåt år sen cool

Senast redigerat av steifan (18 maj 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang