Turbokit till BMW E36 325i

Nyman1337 Hhehehehhest
17 maj 2012 · 375 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:
Någon som vet på ett ungefär vad det kan kosta att få en helt klar BMW E36 Turbo (Turbokit + motoruppgraderingar)? smile

/ Johan

Allt beror på hur skottsäker motorn ska vara.
Jag bytte stakar, kolvar, sprut, ventiler och allt som har med toppen och göra, sprut, turbo osv..

Kostnaden hamnade på ungefär 60 tusen för motorbygget och chassie dvs väghållning och bromsar

Och kan tillägga att jag byggde många saker själv så som grenrör och diverse små saker.

Rekomenderar stark och besöka PPF då dom grabbarna är suveräna att ha och göra med!

Mvh Nyman

Senast redigerat av Nyman1337 (17 maj 2012)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Darkus
17 maj 2012 ·

Köp en färdig motor annars. Ivars S50 kpl på 1000hk

  http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=67131

-BMW-Motorsport- ///M-Power
19 maj 2012 · 1 032 Inlägg

Nyman1337 skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:
Någon som vet på ett ungefär vad det kan kosta att få en helt klar BMW E36 Turbo (Turbokit + motoruppgraderingar)? smile

/ Johan

Allt beror på hur skottsäker motorn ska vara.
Jag bytte stakar, kolvar, sprut, ventiler och allt som har med toppen och göra, sprut, turbo osv..

Kostnaden hamnade på ungefär 60 tusen för motorbygget och chassie dvs väghållning och bromsar

Och kan tillägga att jag byggde många saker själv så som grenrör och diverse små saker.

Rekomenderar stark och besöka PPF då dom grabbarna är suveräna att ha och göra med!

Mvh Nyman

Aha ok, tack för tipset! Ja, jag har sett på deras hemsida, dem har sjukt många grejer till turbobygge till BMW. Och många rekomenderar dem så dem verkar vara riktigt bra smile

BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
Volvo S40 T4 (Rydell Edition) "BTCC-Replika" (1999)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
19 maj 2012 · 1 032 Inlägg

Darkus skrev:
Köp en färdig motor annars. Ivars S50 kpl på 1000hk

  http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=67131

Jo fy satan! Den hade gått undan den! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang