6267
Sök

Har du skrotat din bil någon gång?

4 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Om du har skrotat din bil någon gång skulle vi gärna vilja ställa dig några frågor om hur du tänkte. Vi är några studenter på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet som gör en studie om bilskrotningsprocessen. Vi skulle vilja hålla en gruppdiskussion där vi pratar med några som har skrotat sin bil någongång. Diskussionen äger rum imorgon tisdag 18:00, online, genom en chatt, och väntas ta en timma, kompensation för detta är en biobiljett.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 maj 2012
Handels skrev:
Om du har skrotat din bil någon gång skulle vi gärna vilja ställa dig några frågor om hur du tänkte. Vi är några studenter på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet som gör en studie om bilskrotningsprocessen. Vi skulle vilja hålla en gruppdiskussion där vi pratar med några som har skrotat sin bil någongång. Diskussionen äger rum imorgon tisdag 18:00, online, genom en chatt, och väntas ta en timma, kompensation för detta är en biobiljett.

stog ivägen och gjorde ingen nytta. Kan man lika gärna skrota den! smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

4 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
NoFantasy skrev:
Handels skrev:

stog ivägen och gjorde ingen nytta. Kan man lika gärna skrota den! smile

Hehe ja precis, vi har lite mer frågor om du har tid att chatta med oss imorgon kl 18:00?

1 319 Inlägg
21 maj 2012
Menar du skrota sin bil själv med kapskiva eller lämna in på en ackrediterad skrot?

_----------'

7 606 Inlägg
21 maj 2012
jag har kapat bil som blivigt järnskrot,, en kompis fick en gammal sierra,, utan papper,, så vi tog helt enkalt å rensade den på drivlinan,, sen kapade vi den i 4 delar,, taket å resten i 3 delar smile sen åkte den på Stena recycling smile  ska snart göra likadnat på en saab 9000 turbo,, som är utan papper den som äger gården vill bara bli av med den

tyvärr så jobbar jag till 21 så chatt blir det INTE hmm
Senast redigerat av granadadr (21 maj 2012)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
21 maj 2012
Jag har skrotat några. Hinner kanske vara med å chatta.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Forummoderator
26 675 Inlägg
21 maj 2012
Ja, jag har skrotat ett par bilar. Vissa med vilja, vissa utan vilja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

SKÅNING
1 215 Inlägg
21 maj 2012
bara jag som missat länken eller nån info om hur man kommer till chatten?

kan ev vara med, har skrotat flera bilar på olika sätt och håller på med en nu,

sen undrar jag samma som innan hur menar ni skrota, åka till bilskrot och lämna eller skruva ner alla dela som är bra att ha och spara dom och skrota ett tomt chassi, eller själv få "behålla/lämna karossen till tex stena" och få bilen skrotad i papperna?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

4 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
Hej allihopa, tack för era svar! Kan de som kan tänka sig att vara med pm:a sin mail adress som vi behöver skriva in för att kunna skicka länken till er.

Och vi menar alltså om man har skrotat bilen hos en bilskrot. Men det skulle vara intressant att höra vad ni gjort istället för att lämna bil på skroten och varför.

4 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
jag har kapat bil som blivigt järnskrot,, en kompis fick en gammal sierra,, utan papper,, så vi tog helt enkalt å rensade den på drivlinan,, sen kapade vi den i 4 delar,, taket å resten i 3 delar smile sen åkte den på Stena recycling smile  ska snart göra likadnat på en saab 9000 turbo,, som är utan papper den som äger gården vill bara bli av med den

tyvärr så jobbar jag till 21 så chatt blir det INTE hmm

Tack för ditt svar ändå smile vi kanske kan få ställa några frågor till dig vid ett senare tillfälle?

141 Inlägg
22 maj 2012
skrotat massa bilar dels för att jag krockat me nån och dels för att en har köpt reservdels bilar och köpt bilar för ett par hundringar och haft skoj i skog o gamla skogsvägar grusgropar m.m

Evildan
22 maj 2012
Jag har inte skrotat min bil någon gång, då hade den ju inte varit min längre wink

Däremot har jag varit slutanvändare och skrotat bilar jag ägt flertalet gånger av olika anledningar.

*För många besanmärkningar för att det ska vara värt besväret att fixa dessa.
*Gått sönder på ett sådant vis att det inte varit ekonomiskt försvarbart att reparera.
*Sålt/bytt in bilar till skroten och tagit annan bil med mig därifrån då flertalet bilskrotar i södermanland har även bedrivit bilhandel i kombination med skroten på den tiden det fanns en skrotpremie på bilarna.

141 Inlägg
22 maj 2012
hehe Evildan de lät som en bra skrot faktiskt:) de är många bra bilar som åker till skrot då många svensson med bra lön lämnar in sin bil gratis eller får 500 kr för katten men på blocket etc kunde dom fått tredubbelt i pengar bara dom snåla asen kunde lagt en 100spänn i annonskostnad.. köpte en bil på skroten i uddevalla av några icke svenskar som var bessad skattad som var en riktigt fin 740 92a köpte bilen för 1000 kr körde hem den sålde den till min kusin för 3500 utan att röra en skruv på bilen

Sök