2516
Sök

Mitsubishi 3000GT

12 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Hej på er
Jag skulle vilja ha några råd....
Jag hade ett sug att köpa en Mitsubishi 3000 gt. Vet inte så mycket om bilen är den bra? Kommer hålla i 10 år å så vidare.... Bilen som jag tittade på var en 93a
Senast redigerat av Mobiuz (7 maj 2006)

R.I.P Min älskade nissan 200sx s13

Avstängd
257 Inlägg
7 maj 2006
beror på vilken fördelningslåda det sitter på den. har för mig att -93 bara har 5 växlar medans dom nyare har 6.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

12 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Bilen som jag var lite sugen på är http://www.garaget.org/annonser/?view=61683 och bilar av samma årsmodel samma motor

2 123 Inlägg
7 maj 2006
Köper du den bilen gör du inget annat än ett kap kan jag säga.
Underbara bilar, Perfekt elektronik.
En av dom bästa japsbilarna från 90 talet.
Men den är 13 år gammal.
Men det är lika mycke fel på en 13 år gammal volvo som på en 13 år gammal japs.

12 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Köper du den bilen gör du inget annat än ett kap kan jag säga.
Underbara bilar, Perfekt elektronik.
En av dom bästa japsbilarna från 90 talet.
Men den är 13 år gammal.
Men det är lika mycke fel på en 13 år gammal volvo som på en 13 år gammal japs.

SKönt att höra.... Fel kommer och går även ny bilar kan ju råka ut för fel liksom...

dARKiE
5 031 Inlägg
7 maj 2006
dessutom hade den ju en ganska kaxig regskylt "SRY" (SORRY) för dem som inte är så kortkommande bitna hehe;D
Senast redigerat av Darkie (7 maj 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 123 Inlägg
7 maj 2006
Hade jag haft dom pengarna hade jag tagit den direkt.
Fin i lacken ser det ut som.
Har bara gått 14000 mil och dom flesta som gått mer är ännu dyrare.
Det är inget hemma mek på bilen heller vilket jag ser som en stor fördel.
Det är en perfekt 3000 gt i ypperligt skick enligt annonserna.
Men när man väl kommer dit kan det komma annat det vet man aldrig.

Avstängd
257 Inlägg
7 maj 2006
eller lägger du till lite till & får en nyare med den 6 växlade lådan smile

12 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Jo ser många fördelar här men en nackdel är pengarna... Min nissan 200sx s13 blev för en månad sedan snodd och jag väntar på pengar ifrån försäkringsbolaget. Jag satsar på att få tillbaxs ca 50000 kr resten blir nog lån men för att hålla ner månadskostnaden på lånet får man typ lägg ut lånet på 6 år, vilket inte känns så säkert för liksom vilka behåller en sportbil i 6 år?

Nån som erfarenhet av dessa bil lån?
Senast redigerat av Mobiuz (7 maj 2006)

Avstängd
257 Inlägg
7 maj 2006
jo kör du den snällt så & servar den regelbundet så håller den nog. men tänk sen att du får räkna in räntan också. när du räknat in vad du får betala i ränta så ser du vad du har gett för bilen.

Billackerare
737 Inlägg
7 maj 2006
Mobiuz skrev:
Jo ser många fördelar här men en nackdel är pengarna... Min nissan 200sx s13 blev för en månad sedan snodd och jag väntar på pengar ifrån försäkringsbolaget. Jag satsar på att få tillbaxs ca 50000 kr resten blir nog lån men för att hålla ner månadskostnaden på lånet får man typ lägg ut lånet på 6 år, vilket inte känns så säkert för liksom vilka behåller en sportbil i 6 år?

Nåja.. jag har då behållit min sportbil i 5 år hittills så 6 år är väl ingen omöjlighet. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

12 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Men vill ju inte sitta där efter 2 år med skärd motor.....

2 123 Inlägg
7 maj 2006
Har du inte pengarna ska du verkligen inte köpa en sån bil.
Man ska aldrig ta ett lån för att köpa en häftig bil.
Tänk om turboaggregatet rasar efter 1000 mil.
Då står du där med händerna i fickorna.

1 741 Inlägg
7 maj 2006
om en turbo åker på en såndär är det ju inte direkt en förmögenhet. dom är ju mindre än min turbo.
men det är ett helvette att skruva i dom.. trångt som f-n! jag har hjälpt en polare ett par ggr "lelleman" (här på garaget)

ett exempel. hela insuget måste bort för att byta dom 3 bakre stiften.
ett bra tips är att kolla lite på www.3kgt.tk (tror jag att det är) eller http://www.mitsuclubsweden.com/ dom vet skapligt mycket om fel och dyl som kan vara på dom.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

12 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Tack för alla god råd tack mig i nacken och kommer antagligen köpa denna imorgon http://www.garaget.org/?car=8832
ska spara ihop pengar först inann jag köper 3000 tusenninge...... = )

2 123 Inlägg
8 maj 2006
om en turbo åker på en såndär är det ju inte direkt en förmögenhet. dom är ju mindre än min turbo.
men det är ett helvette att skruva i dom.. trångt som f-n! jag har hjälpt en polare ett par ggr "lelleman" (här på garaget)

ett bra tips är att kolla lite på www.3kgt.tk (tror jag att det är) eller http://www.mitsuclubsweden.com/ dom vet skapligt mycket om fel och dyl som kan vara på dom.

Då måste du vara rik om du har råd att byta ut hela turbo aggregatet till en Bil med dubbelturbo.
Fan bara 2 turbosnurror orginal till den bilen kostar 10k st.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
18 oktober 2006
Youngblood skrev:
Mobiuz skrev:

Nåja.. jag har då behållit min sportbil i 5 år hittills så 6 år är väl ingen omöjlighet. smile

köpt 3000gt sen bantar du ner vikten ca:120-150kg åker kan jag bara säga hejdå m5,m3, o flesta andra sen de är enkel att få ner 150kg enligt 3000gt hemsida ,,bara framstolar väger 40kg/st

1 741 Inlägg
18 oktober 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:

Då måste du vara rik om du har råd att byta ut hela turbo aggregatet till en Bil med dubbelturbo.
Fan bara 2 turbosnurror orginal till den bilen kostar 10k st.

(bra att du quotar då du skriver ett inlägg tongue )

satan så otur du ska ha om bägge turboaggen går sönder samtidigt. + att inte en chans att jag skulle köpa en spillans ny turbo. då köper man ju typ en som är ett på månader gammal eller nåt så håller den ju lika bra. om du däremot ska trimma så bör du ju byta dom samtidigt & då kan det bli dyrare men va f-n det är dyrt med bilar.

och som sagt köp beggade & renovera dom.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
5 710 Inlägg
2 mars 2007
Uuuuuur-gammal tråd med felaktig rubrik.
Låser...

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök