2870
Sök

740 cab köra oreggat

25 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
har en volvo 740 cab som inte är reggad som cab , men bes och skatta , vad händer om polisen kommer ??
åker föraren dit eller körförbud ,böter ???

1 071 Inlägg
24 maj 2012
Mina erfarenheter är att det blir flygande besiktning och inga böter till föraren om inte han är registrerad ägare på bilen

Onödigt inlägg^^

25 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
aa de tror jag mena några som säger att chaufförn åker dit om han körkort på prov men vet inte ja....

131 Inlägg
25 maj 2012
Tror inte det händer något ! blir det flygande så har du 30 dar på dig att visa upp den på bilprovningen .

Av små grisar blir det stora svin

1 803 Inlägg
26 maj 2012
Man har alltid en månad på sig att registreringsbesiktiga en ändring på bilen, spelar ingen roll om det handlar om motorbyte, dragkrok eller om man kapat taket. Så det som händer om man blir stoppad är att man får ett föreläggande om en registreringsbesiktning.

5 198 Inlägg
27 maj 2012
Nyren__ skrev:
aa de tror jag mena några som säger att chaufförn åker dit om han körkort på prov men vet inte ja....

På prov eller inte så gäller samma regler som för alla andra med körkort.

277 Inlägg
27 maj 2012
Hej!

Ett par år sedan kapade vi taket på en opel och körde så i en vecka, och vi tänkte precis som alla andra skriver här "1 månad på sig att registreringsbesiktiga" Blev tagen i opeln.
Polisen gav oss dock inga böter MEN bilen fick inte rulla en meter till på svensk väg innan den hade fått sig en registreringsbesiktning och att detta med en månads registreringsbesiktning är bara en brakskit i rymden.
Som han sa, det finns inte ett enda dokument på när detta ingreppet blev gjort, så bilen kanske har varit så i ett par månader.

Dem har överseende med dragkrok och smärre modifikationer. Men att kapa taket och ta bort en stor del av bilens hållbarhet var dom inte alls okej med! Sen vet jag inte om det bara var han som var tjurig för att han hade fått en dålig lön eller vad det nu var. Men så var fallet för oss!

Depalma´s Kustom Shop
Sponsorer:
Paintmek Trelleborg
Allt Med Bil & Däck, Malmö

25 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
åkte dit för bältes böter i helgas av polisen så jag fråga dom och dom sa körförbud eller reg bes .smile

Sök