3208
Sök

VW polo 6n -96 startar bara med startgas

27 maj 2012
Trådstartare
Hej!
Nu är det så att jag har fått ett skumt fel på min bil, den startar bara med startgas eller om man rullar igång den.
jag trodde först att det hände för att jag tankade mer e85 än vanligt men problemet kvarstår fortfarande med bara 95 i tanken. Och när man väl får igång bilen så är stereon helt död samt att den där piper som när man stänger av bilen och har fortfarande lyset på. Bilen går även upp i temp på mindre än 1km vilket den inte var förut. Så nu är min fråga vad är det som kan vara fel? någon som haft liknade fel?

Love the life you live, live the life you love

Das Auto
455 Inlägg
27 maj 2012
Går den på startgas har du alltså uteslutit tändfel. Du får inte fram nån soppa.
Har du kollat så att soppapumpen går? Går den inte, dra direkt ström 12v på den.

Tror lätt på soppapump eller relä.

Va va de för andra konstiga fel du hade märkt? Beskriv lite bättre smile

Anledningen till varför den går när du puttar bilen kan vara för att det bygger upp vakuum vilket gör att den kan få i sig lite soppa på det sättet.
Senast redigerat av st4hl (27 maj 2012)

27 maj 2012
Trådstartare
st4hl skrev:
Går den på startgas har du alltså uteslutit tändfel. Du får inte fram nån soppa.
Har du kollat så att soppapumpen går? Går den inte, dra direkt ström 12v på den.

Tror lätt på soppapump eller relä.

Va va de för andra konstiga fel du hade märkt? Beskriv lite bättre smile

Har kostaterat nu att det är soppa fel! trots att pumpen går/låter. för ryckte dän spridarna och får inte fram någon soppa alls ur dom.

27 maj 2012
Trådstartare
Bara ett skumt problem! soppapumpen funkar har sprutar soppa om jag rycker ur slangen vid fuelrailen men får inte ur något ur spridarna ?? några förslag vad det kan vara?

28 maj 2012
Trådstartare
Problemet löst! Det är tändningslåset som spökar!

Sök