2897
Sök

Etanolkonvertering Av Audi S4 2.7L V6 Bilturbo. årsmodell 2000.

526 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Hej

Har funderat mycket om att Etanolkonvertera min S4a jag köpte för 3 veckor sedan.
Men jag vet inte mycket om just hur det funkar med konverteringen.

Kan motorn/turbosarna ta extra stryk efter en konvertering till etanol? "Slits motorn mer/fortare"?

Har servat den och kollat allt hos Dahlbäcks racing förra veckan. och motorn är i bra skick!.

Vad gör dom mer en att Mappa/byter spridare i bilen?

Vad Kostar en sådan Konvertering och hur mycket mer effekt kan man plocka ut igenom detta?
Är de nå problem att bilen har gått 18400mil?

Snälla har ni sidor på företag i sverige som utför detta så kan ni väll uppge dom? Eller om ni själv har erfarenheter om konvertering och tillvägagångssätt.

MVH Danne

526 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
ingenting? big_smile

526 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
jonnielahti skrev:
i regel får man bara serva lite oftare, jag har inte märkt något extraslitage på min etanolkonverterade 9000, bara kastat i större spridare och laddat i annat program i boxen smile

Men vad kosstar en sådan Konvertering då? Och hur mycket mer plockar man ur motorn? tongue

Vet du nått företag som konverterar Audi Bilar?? big_smile

60 Inlägg
31 maj 2012
Det är väl olika beroende på bil.. Men oftast är det väl bränslefilter och spridare man byter sen mappas bilen... Kolla med något performance företag för audi smile

Servicetekniker
160 Inlägg
31 maj 2012
På en del bilar måste man byta soppapump och eventuellt även ledningarna i tanken då E85:en kan fräta sönder dem.

Konverterar inte Dahkbäck Audisar da?

OG9-3 2.0T Sport Edition

526 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Okej. ja har kollat på dahlbäcks hemsida och får inte fram nå om konverteringar alls sad Va mer för företag fins de som e specialliserade på Audi? har dålig koll sad

2 409 Inlägg
31 maj 2012
TyraX skrev:
Okej. ja har kollat på dahlbäcks hemsida och får inte fram nå om konverteringar alls sad Va mer för företag fins de som e specialliserade på Audi? har dålig koll sad

Kollade med en på motornord här i sundsvall och pojken hade konvertera en 1,8t b5 (samma som min) och den behöver man enbart byta 4st btr´s för 700kr/st och sedan funkar bilen klockrent förutom på vintern. Testa att gör det själv men rycker den på halv gas så får den för lite sås och bränner tyvärr ventilerna. Om den rycker så blir det spridarbyte och mappning hmm

Edit: Det är inte riktigt rätt väg att gå om man konvertera utan mapp men det funkar iaf
Senast redigerat av Nybergrobin (31 maj 2012)

37 Inlägg
1 juni 2012
vanligaste är väl att man bytar spridare, btr eller bränslepump sedan mappa. dock blir det ingen direkt prestandaökning om man inte ökar kompressionen och ställer om tändningen. man kan ha lite förtändning för etanolen brinnen lite långsammare. har för mig att det är så i alla fall smile

Sök