Volvo 850 -94 Ljusfel?

kvarna_21
1 juni 2012 · 296 Inlägg

Hej!

Jo det är så att jag byte strålkastare på polarens 850 o alla lampor funka men hellyset lyste hela tiden istället för halvljuset så jag skiftade kablarna i lyktorna, o efter det så är det bara vänster strålkastare som funkar! Jag tänkte att lampan gick i den högra men skiftade o den funka, tog bort hela höger strålkastaren o testade på vänster sidan o då funka den så felet är inte strålkastaren utan någon annanstans?

Då jag inte är så jäkla haj på el så undrar jag kan det vara relät? Eller några andra ideér? har haft bort relät o skakat o slagit lite lätt på det men endast vänster lykta funkar blir helt galen!

Mvh Mackan

Saab 9000 (1994)
Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Bojjann
1 juni 2012 · 474 Inlägg

Ta en multimeter och mät om du har någon form av ström dit smile
hade ett liknande fel på en 740 jag hade för nått år sen, och på den så var det en separat säkring till vardera lykta.. fråga mig inte varför :p

BMW E34 540 (1994)
kvarna_21
3 juni 2012 · 296 Inlägg

så nu har jag varit ute o kollat var en säkring som hade gått men när jag bytte säkringen o sen vred på tändningen så funkar bara höger o inte vänster nu :S jag blir knäpp innan va det ju tvärtom?

varför man har en säkring till varje lykta är ju för att det skulle bli rätt mörkt om säkringen skulle gå på natten o den skulle styra båda lyktorna wink

Mvh

Saab 9000 (1994)
Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Bojjann
3 juni 2012 · 474 Inlägg

kvarna_21 skrev:
så nu har jag varit ute o kollat var en säkring som hade gått men när jag bytte säkringen o sen vred på tändningen så funkar bara höger o inte vänster nu :S jag blir knäpp innan va det ju tvärtom?

varför man har en säkring till varje lykta är ju för att det skulle bli rätt mörkt om säkringen skulle gå på natten o den skulle styra båda lyktorna wink

Mvh

haha knepigt! :p

BMW E34 540 (1994)
kvarna_21
3 juni 2012 · 296 Inlägg

fattar inget imorn ska jag köpa nytt relä o kolla om det är dä

Saab 9000 (1994)
Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang