4320
Sök

A4 1,8 tq LMM?

46 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
#1
rengjorde mitt luftfilter idag.. (efter att antal grusvägar..)
Motorn har länge gått ryckigt när turbon börjar ladda, rycker och dumpar helt plötsligt när man gasar och tappar effekt.

Nu när jag som sagt tog bort luftfiltret passade jag på att ( dum som jag är, ta bort LMM för rengöring..)
och tänkte försiktigt torka rent med en trasa innuti den, men kom åt dedär ''vita platsflärpen'' innuti,
Och jag tror att jag råkade splitta den i mitten,  ( den gick inte av på längden, utan på bredden om ni förstår )
Eller SKA den vara 2 delad ?

Tacksam för snabbt svar då jag ska iväg låångt med bilen på Torsdag..

Det som gjorde att jag märkte att något var trasigt nu, är för att jag kan starta bilen, men den dör efter ca 2 sec, och har JÄTTE ojämn tomgång, jag KAN hålla den igång om jag pumpar jävligt fort på gasen i ca 10 sec....

(eftersom att den gått ryckigt ett tag, kanske den vart dålig länge men på gränsen till OK ? )
Senast redigerat av sebastiab (29 maj 2012)


46 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
#2
Ingen? :s


10 Inlägg
30 maj 2012
#3
Du kan prova koppla ur luftmassemätaren för då ska motorn gå ner i ett "nöd program" om den går bättre då så kan de vara luftmassemätaren , går den lika dåligt kall som varm ?


46 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#4
byte av luftmassemätare gjorde att bilen går igen.
dock fortfarande ryckigt..


2 411 Inlägg
4 juni 2012
#5
sebastiab skrev:
byte av luftmassemätare gjorde att bilen går igen.
dock fortfarande ryckigt..

Har du några felkoder? tongue


46 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#6
inte en enda felkod..


46 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#7
sådär. var ute i regnet och fly förbannad. kanske bra om kontakten till EGR'en sitter på..



Sök