740 diesel bakaxel på bensinare?

tuomas Santa's little helper
5 juni 2012 · 245 Inlägg

Hej!
Jag funderar om någon orkar förklara för mig ifall jag kan lägga en Diesel bakaxel med utväxlingen (3,70 någonting) på min 740 turbo (b200ET) med m46 lådan.

Jag har bakaxel ras på min nu så letat efter ny och jag hittade en diesel bakaxel som är i riktigt bra skick som jag får för en billig peng så vad tror ni? årkar min lilla vedspis dra svart sträck mera med denna eller? (är min lekbil så vill ju inte förstöra de roliga med den)

kortfattat:
Passar en diesel bakaxel (utväxling; 3,70 nånting) på min b200ET med m46 lådan?
poängen är att bilen skall orka måla vägen igen nu när det är sommar.

Tack i förväg!
MvH; Tomas från tomtelandet

tuomas Santa's little helper
5 juni 2012 · 245 Inlägg

Ingen som har någon info åt mig?

sleepyoh
5 juni 2012 · 1 319 Inlägg

Ja det passar. Om din bil mäter hastighet från bakaxeln så bör du ju kontrollera att även den nya axeln grejar det sen är det bara att köra på..

_----------'
tuomas Santa's little helper
5 juni 2012 · 245 Inlägg

aha okej, tackar.
Vet att den passar och sådant men bara nervös ifall min lekbil blir till en ny brukis efter detta :p

Senast redigerat av tuomas (5 juni 2012)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 juni 2012 · 17 559 Inlägg

Den bör ju bli lite högre växlad som du förvisso anar misstänker jag. Men är det en D24 utan turbo så tror jag inte skillnaden blir så stor. Tänker mest på att min 740D varvade något så in i vassen på motorvägen :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
tuomas Santa's little helper
5 juni 2012 · 245 Inlägg

aha okej, tack för svar smile
äh, får prova att åka efter den imorgon då!

Andreehellstrom
5 juni 2012 · 131 Inlägg

Om du är så osäker på det så varför inte skaffa en bättre begagnad som du redan har ? finns fullt på skroten

Av små grisar blir det stora svin
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 juni 2012 · 17 559 Inlägg

Andreehellstrom skrev:
Om du är så osäker på det så varför inte skaffa en bättre begagnad som du redan har ? finns fullt på skroten

Har han bra tryck i maskin kan ju en dieselaxel bli riktigt kul!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang