2641
Sök

Skyline som vinterbil. . .

"The Stig"
390 Inlägg
3 mars 2007
jimmy1977 skrev:
Någon som har koll på skatt och försäkring på dom olika skylinemodellerna??

Det är dyrt att äga Skyline.Beror på vart man bor,hur gammal man är,bonusklass,vilken skyline det är osv.

Svårt att säga hur det blir för dig...

Mwh Patrik

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

7 120 Inlägg
3 mars 2007
323fSportT skrev:
jimmy1977 skrev:

Det är dyrt att äga Skyline.Beror på vart man bor,hur gammal man är,bonusklass,vilken skyline det är osv.

Mwh Patrik

"Erick" här på garaget som bor i göteborg betalar 1500kr/mån för sin Skyline R33 GTS-T.
Senast redigerat av Aerodynamik (3 mars 2007)

"The Stig"
390 Inlägg
4 mars 2007
Aerodynamik skrev:
323fSportT skrev:
jimmy1977 skrev:

Mwh Patrik

"Erick" här på garaget som bor i göteborg betalar 1500kr/mån för sin Skyline R33 GTS-T.

Jaa du ser.
Jag hamnar på ca 1700/mån med min GTR(helförsäkring).Är 21 år,bor i en liten skitstad i lägenhet,aldrig krockad osv;)

Hjälpte lite kanske

Mwh Patrik

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
323fSportT skrev:
Aerodynamik skrev:
323fSportT skrev:

Mwh Patrik

Jaa du ser.
Jag hamnar på ca 1700/mån med min GTR(helförsäkring).Är 21 år,bor i en liten skitstad i lägenhet,aldrig krockad osv;)

Hjälpte lite kanske

Mwh Patrik

OK nu bor ju jag åxå i en "liten skitstad" iofs i villa med garage
och är 29. Vet inte om någon har nå liknande att ge uppgifter på.

Men det är ju alltid kul att se vad det kostar, finns säkert
fler här på Garaget som tycker de med.

- V8 - 4 ever . . .

Almännt tokig
481 Inlägg
4 mars 2007
skulle nog satsat på 4wd om man ska ha den på vintern. sen är alla v-styrda skyline konverterade med skumma avgjutningar eller maxima brädor som sällan är väl utfört.

för övrigt är det ingen större ide att konvertera till vänster styrt då det är sjukt mycket jobb.

Inline sixes ist sie scheisse.......

1 893 Inlägg
4 mars 2007
Finns Skyline som fyrdörrars..? Jag trode de bara gjordes som 2-dörrars.
Varför skulle den inte fungera som vinterbil? Gaspedalen är väl inte ersatt av en on/off-pedal..? På alla bilar jag kört hittills, har man kunnat trampa lite lagom på axeleratorn.
4WD på vintern är ju perfekt.
Fast köra Skyline på vintern stupar för mig direkt på vägsaltet. Skulle aldrig kunna förstöra en samlar bil med att ta ut den i salt slasket. . . Usch!
Jag köpte min Fiero i januari förra året, körde den 50 mil hem. Med motorn framför/över de drivande bakhjulen hade man ett grymt vinter före. Vore det inte för saltet så...
Fieron har bottenplatta och rörram i helgalvat och pulverlackat stål, resten är plast, rostar inte i första taget. jag tar ändå inte ut den i saltbadet. Skulle jag ha en Skyline med sämre rostskydd, skulle jag definitivt hålla den i garraget tills allt salt spolats bort av kraftiga regn på våren.

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Finns Skyline som fyrdörrars..? Jag trode de bara gjordes som 2-dörrars.
Varför skulle den inte fungera som vinterbil? Gaspedalen är väl inte ersatt av en on/off-pedal..? På alla bilar jag kört hittills, har man kunnat trampa lite lagom på axeleratorn.
4WD på vintern är ju perfekt.
Fast köra Skyline på vintern stupar för mig direkt på vägsaltet. Skulle aldrig kunna förstöra en samlar bil med att ta ut den i salt slasket. . . Usch!
Jag köpte min Fiero i januari förra året, körde den 50 mil hem. Med motorn framför/över de drivande bakhjulen hade man ett grymt vinter före. Vore det inte för saltet så...
Fieron har bottenplatta och rörram i helgalvat och pulverlackat stål, resten är plast, rostar inte i första taget. jag tar ändå inte ut den i saltbadet. Skulle jag ha en Skyline med sämre rostskydd, skulle jag definitivt hålla den i garraget tills allt salt spolats bort av kraftiga regn på våren.

Jodå kolla den här. . .

http://www.blocket.se/vi/10947874.htm?ca=18_s

- V8 - 4 ever . . .

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
O den skulle du köra på vintern i saltbadet? sad

Men man underredsbehandlar ju först sen kan man
använda det gamla tricket med linolja inne i
dörrar och skärmar samt att lackskydda den.

Jag ska ju inte ha bilen för att slakta den,
jag vill ju ha en sån som sjysst bruksbil.
Sommarbilar har jag redan!

Här kan du läsa under rostskydd:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Linolja

- V8 - 4 ever . . .

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
4 mars 2007
http://www.carsensor.net/usedcar/detail … 0000190617

fin "vinterbil"...

ha ett par ordentliga dubbdäck och den är i stortsätt lika säker som en m5, dock det enda är att man får tänka på när turbon går in, men på så pass nya bilar är det ingen ketchupeffekt ala 2002 turbo tongue

Sök