Hjulbultar till 850

Dawe92
10 juni 2012 · 20 Inlägg

Tjena, har äntligen fått tag på ett par nya fälgar efter många om och men smile, Nu behövs bara ett par hjulbultar, vart kan man hitta ett par prisvärda sånna och vad går dom på, på ett ungefär? Är det en lika stor djungel att hitta rätt storlek på bultar som på fälgar? ^^

behöver 16 st vanliga och 4 låsbultar smile

Mvh

Elving_
10 juni 2012 · 675 Inlägg

Finns på din lokala Volvo-handlare wink

Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
Volvo V90 (1998)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
10 juni 2012 · 2 100 Inlägg

Volvo har dem. Drygt 5-600:- för 20st

Tja!
VD-Design
10 juni 2012 · 1 324 Inlägg

Biltema har

10st kromade M12 x 1,75 för 129:-

och låsbultar för 99:-

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Dawe92
10 juni 2012 · 20 Inlägg

Eftersom biltema var det ända som va öppet, ''tittade på volvo och mekonomen''  så fick de bli ett par därifrån, dock inga låsbultar eftersom låset va ju fan samma på varenda paket tongue... kallar inte jag för nått lås direkt.. Får åka förbi nån däckfirma och kolla om dom har rejälare saker smile..

Fick dock på fälgarna efter många om och men.. Drog tex av en av bultarna som satt där förut, men lyckades borra bulten och dra loss den med en ''grispitt''.. tur i oturen smile

VD-Design
10 juni 2012 · 1 324 Inlägg

Dawe92 skrev:
Eftersom biltema var det ända som va öppet, ''tittade på volvo och mekonomen''  så fick de bli ett par därifrån, dock inga låsbultar eftersom låset va ju fan samma på varenda paket tongue... kallar inte jag för nått lås direkt.. Får åka förbi nån däckfirma och kolla om dom har rejälare saker smile..

Fick dock på fälgarna efter många om och men.. Drog tex av en av bultarna som satt där förut, men lyckades borra bulten och dra loss den med en ''grispitt''.. tur i oturen smile

Ja biltemas verkar det inte vara något större fel på, Dock ska man helst inte ha dessa under vintern då kromet börjar rosta av saltet. Låsbultarna är alltid samma på ad-center, mekonomen osv.. Finns kanske några andra att välja mellan dock.. På fars bil har jag satt 2 olika sorters tex. smile

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Muttley
10 juni 2012 ·

Biltemas ska du verkligen montera med olja eller ha kopparpasta i gängorna. Annars blir de jobbigt och få av de sen. De blir fula till vintern som skrivet.

Hade de varit av bra kvalite hade jag köpt de på biltema. Nu blev jag tvungen att köpa från chrysler. navbult med mutter för nästan 700 spänn för 3 par.  smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang