6835
Sök

Chevrolet van, 1984-96. Hur stor motor går ned i en sådan?

310 Inlägg
11 juni 2012
Dirtymike skrev:
Absinthe-Racing skrev:
Idén är ju frän och visst skulle det bli ett coolt fordon men (för att låta som en tåkig 44 åring) måste man alltid stanna upp och tänka varför? Vad ska du ha vanen till? Vad får det kosta osv. Ett sådant projekt blir ju alltid lite som jag kallar "Citroänfilosofi" som betyder att man löser problem som inte finns genom att skapa andra. Ska den bara bränna gummi på "Hot Rod Reunion" behöver man ju inte satsa på väghållning tillexempel. Ska den rulla på europa semester ska man prioritera en stor jävla tank osv. Även om det är billigt att köpa själva vanen så kommer ju motor och pimpandet av själva utseendet att kosta flera hundra tusenlappar. Kompressormatade motorer brukar ju anses som fynd om man hittar en för 70 000 om man inte vill satsa på ännu större volym. Lägger man mer pengar på ett mer lämpligt fordon och snålar in på det vanen skulle kostat i ombyggnad får man ju mer körglädje för samma slant. Det skulle ju vara svårt att få igen det man lägger ner i pengar på ett sådant bygge. Visst, röram 6 prostock stuk och det skulle bli nått grymt men då kostar det där efter.

Min 572a kosta 180000kr med kompressor smile

Som sagt det blir ju inget budget bygge dirrekt!

1 532 Inlägg
11 juni 2012
Absinthe-Racing skrev:
Dirtymike skrev:
Absinthe-Racing skrev:
Idén är ju frän och visst skulle det bli ett coolt fordon men (för att låta som en tåkig 44 åring) måste man alltid stanna upp och tänka varför? Vad ska du ha vanen till? Vad får det kosta osv. Ett sådant projekt blir ju alltid lite som jag kallar "Citroänfilosofi" som betyder att man löser problem som inte finns genom att skapa andra. Ska den bara bränna gummi på "Hot Rod Reunion" behöver man ju inte satsa på väghållning tillexempel. Ska den rulla på europa semester ska man prioritera en stor jävla tank osv. Även om det är billigt att köpa själva vanen så kommer ju motor och pimpandet av själva utseendet att kosta flera hundra tusenlappar. Kompressormatade motorer brukar ju anses som fynd om man hittar en för 70 000 om man inte vill satsa på ännu större volym. Lägger man mer pengar på ett mer lämpligt fordon och snålar in på det vanen skulle kostat i ombyggnad får man ju mer körglädje för samma slant. Det skulle ju vara svårt att få igen det man lägger ner i pengar på ett sådant bygge. Visst, röram 6 prostock stuk och det skulle bli nått grymt men då kostar det där efter.

Nae haha.
Bygger El Camino -70
Känns som man aldrig blir klar.
Vet inte hur mkt jag lagt ut heller o vågar nog inte börja räkna alla kvitton.

310 Inlägg
11 juni 2012
Dirtymike skrev:
Absinthe-Racing skrev:
Dirtymike skrev:

Nae haha.
Bygger El Camino -70

Då får ju du i alla fall en bil som många kan tänka sig att betala bra för. Vanen lär ju ha kortare kö med kunder då den hamnar på blocket. Ska man lägga denna förmögenhet på en vanmotor måste man ju följa upp med resten. En seriös lack på en van lär ju kosta och inte fan kommer Whitespook fälgar med M & S svålar duga ochsen är rullningen igång.

1 532 Inlägg
11 juni 2012
Absinthe-Racing skrev:
Dirtymike skrev:
Absinthe-Racing skrev:

Nae haha.
Bygger El Camino -70

Då får ju du i alla fall en bil som många kan tänka sig att betala bra för. Vanen lär ju ha kortare kö med kunder då den hamnar på blocket. Ska man lägga denna förmögenhet på en vanmotor måste man ju följa upp med resten. En seriös lack på en van lär ju kosta och inte fan kommer Whitespook fälgar med M & S svålar duga ochsen är rullningen igång.

Nja den dagen den sorgen.
Jag bygger för mig.
Som du vill bygga på en Van, det som sätter stopp igentligen är viljan.
Jag åker runt i en mattsvart Cheva Cheyenne -91a o lägger alla pengar på Caminon.

1 532 Inlägg
11 juni 2012
Absinthe-Racing skrev:
Dirtymike skrev:
Absinthe-Racing skrev:

Nae haha.
Bygger El Camino -70

Har du pengar så bygg.

5 168 Inlägg
11 juni 2012
Säger det samma. Har du viljan å pengar så bygg :-) man ska inte vara som alla andra. Desutom kan man ju plocka ner motorn i nått annat i framtiden och en annan motor i vanen om man skullevilja det.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Sök