11 juni 2012
Trådstartare
Hej.
HAr en Ford som misstände lite innan, en av tändkablarna var trasig, så bytte kablar och stift, efter det så startar inte bilen alls längre.
Jag har gnista på alla stift i rätt ordning och intervall, men stiften är helt torra, jag får inte heller något tryck ur nippeln på bränsleledaren.
Kollade bränslepump switchen under främre kickpanelen men den ser ok ut, skakade ur kulan och tryckta dit den ändå för säkerhets skull. ingen lycka.
Har bytt reläet mot ett annat fungerande. Har bytt säkringen mot annan fungerande (verkade inte vara något fel på varken relä eller säkring.) men får ändå inget liv i pumpen.
Testade strömmen på inertia switchen men fick inget lys i min hemmabyggda multimeter (lampa) så därför började jag fundera på om det är fel i kopplingsboxen.
Nu till min fråga, hur bryggar man ett relä av den typen (brunt smalt med fyra pinnar) jag antar att det inte bara är att dra 1 till 5 utan att dom andra två pinnarna måste bryggas in?
Vill försäkra mig om att jag får ström igenom boxen innan jag bytar pump eftersom jag måste montera av tanken för det.
Kan man koppla batteri till pumpen fast att den sitter monterad utan att gå via tändningen? eller är det risk för gnistor då?