2699
Sök

tomgångsproblem Golf III GTI -94

Lång & Smal!
462 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Har hittat ett fel på min bil.. är man ute och åker, vill man ju gärna gasa lite.. smile så när jag trycker in kopplingen och släpper upp gaspedalen fort inför korsningar och dyligt vill inte tomgången ligga på normalt utan dör HELA TIDEN!!

Jag har fått tips om att byta bränslefiltret och hälla i en flaska insprutningsrengöring

Vet ej om de funkar, men ni kanske har vart med om samma problem och kan hjälpa mig?

Tacksam för svar!

Mvh Henrik

//Henrik Johansson

Lång & Smal!
462 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
ingen som vet något??

en kompis berättade att de kunde vara spjällägesgivaren men vad är de?? finns de sån på min bil??

Mvh Henrik

//Henrik Johansson

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
4 mars 2007
har sammaproblem på minnär den är kall, men deär bara deförsta 100 meterna typ, men jag tror att deä LMMen som spökar, testa å koppla ur den å se hur bilen går, om den inte dör så är de den!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Administratör
2 990 Inlägg
4 mars 2007
spjällägesgivaren är ett vanligt fel på den motorn, den sitter i änden på insuget alltså dit gasviren går och man får byta hela enheten "köpa på skroten" eller nått..

En kopp av den svarta såsen...

Lång & Smal!
462 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
okejj, min är så hela tiden!! sad släpper mna gasen sakta går det bra! men släper man den fort inför korsningar så dör den.

men ska ta å prova de där med LMM någon dag när ja har tid.

tack för tipset!

//Henrik Johansson

Lång & Smal!
462 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Goffen skrev:
spjällägesgivaren är ett vanligt fel på den motorn, den sitter i änden på insuget alltså dit gasviren går och man får byta hela enheten "köpa på skroten" eller nått..

är dom dyra nya/skroten??

//Henrik Johansson

Sök