3184
Sök

Dodge Charger SRT8 2012 - Varningsljud vid 120 km/h

Dodger
87 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Min Dodge piper till varje gång jag kommer upp i 120 km/h (75 mph), vilket är störande. Det underliga är att den piper om jag kommer upp *eller* ner i det. Så om jag ligger på en 120-väg och kär om någon eller bromsar in för någon så piper det rätt mycket.

Jag har kollat i manualen men inte hittat något om detta alls, någon annan Dodge-ägare här som känner igen detta?

Forummoderator
18 270 Inlägg
14 juni 2012
SandmanNet skrev:
Min Dodge piper till varje gång jag kommer upp i 120 km/h (75 mph), vilket är störande. Det underliga är att den piper om jag kommer upp *eller* ner i det. Så om jag ligger på en 120-väg och kär om någon eller bromsar in för någon så piper det rätt mycket.

Jag har kollat i manualen men inte hittat något om detta alls, någon annan Dodge-ägare här som känner igen detta?

Ingen fartvarnare som är aktiv?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Dodger
87 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Ingen fartvarnare som är aktiv?

Nope - eller, ingen som jag känner till eller som nämns i manualen... hmm

440 Inlägg
14 juni 2012
Det är "overspeed warning" som ger ifrån sig ett varningsljud, högsta tillåtna hastigheten i alla staterna i USA är 75 mph, samma funktion finns i en del nyare Mustang, GM-bilar osv.

Varningsljudet bör gå igång vid 80 mph mer exakt, kan det stämma? (då finns en liten marginal att röra sig inom vid tillåtna hastigheten).

SCC borde kunna programmera bort det från modulen, det krävs en märkesspecifik scanner (ingen vanlig OBD med andra ord).. kan även fungera med Diablon dom säljer (flashningen).

2 046 Inlägg
14 juni 2012
De e nog sån varningssak, kan ställa in de på min med, borde gå att stänga av via menyn smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Dodger
87 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
chryslerstratus skrev:
Det är "overspeed warning" som ger ifrån sig ett varningsljud, högsta tillåtna hastigheten i alla staterna i USA är 75 mph, samma funktion finns i en del nyare Mustang, GM-bilar osv.

Varningsljudet bör gå igång vid 80 mph mer exakt, kan det stämma? (då finns en liten marginal att röra sig inom vid tillåtna hastigheten).

SCC borde kunna programmera bort det från modulen, det krävs en märkesspecifik scanner (ingen vanlig OBD med andra ord).. kan även fungera med Diablon dom säljer (flashningen).

Nej, det är vid exakt 120 km/h (75 mph) som plinget sker. Och om det är en fortkörningsvarning kan jag tycka att det är underligt att det plingar även när jag saktar ned till 120 km/h. Alltså ligger jag i 115 på en 120-väg och kör om en bil och ökar till 130 i omkörning så plingar det en gång. När bilen sedan saktar ned till 115 igen så plingar det igen när den passerar 120. Väldigt störande.

Men jag ska snacka med SCC och se om dom kan lösa det.

Dodger
87 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
kannebanne skrev:
De e nog sån varningssak, kan ställa in de på min med, borde gå att stänga av via menyn smile

Varken nämns en sådan funktion i manualen eller finns något om det i Uconnect för att stänga av.

Sök