Kamremsinställning audi 2.5tdi -95

Slowforty
15 juni 2012 · 75 Inlägg

Som sagt skulle vilja veta vart noll markeringarna är har inte hittat några markeringar förutom en på toppen där de är i målat något kladd.
Motorn är en rak 5a 2.5l Diesel som även sitter i v70?

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
Danne_1977
16 juni 2012 · 3 292 Inlägg

På kåpan till kamremmen ska det väl sitta markeringar nere vid remskivan på veven va ? och så har du en markering på pumpen åxå har jag för mig...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Slowforty
16 juni 2012 · 75 Inlägg

okej får titta på de dock så har jag ingen kåpa över remmen så blir till att försöka hitta en sådant.

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
SaTN Köp
16 juni 2012 · 106 Inlägg

Går att använda en hylsa för att låsa diesel-pumpen.

Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Audi S2 "720whp" (1991)
Nico-the-kid
16 juni 2012 · 509 Inlägg

Kräver specialverktyg som går att tillverka själv.
Nollan hittar du på svänghjulet genom ett hål i sprängkåpan.
Kolla pumpmärkningen.
Ta bort ventilkåpan,ta bort bakre drevet,lossa främre drevet så att det kan snurra fritt,nolla kamaxeln med plattjärn+bladmått i bakre skåran på kamaxeln,mm mm

Danne_1977
16 juni 2012 · 3 292 Inlägg

Sloforti skrev:
okej får titta på de dock så har jag ingen kåpa över remmen så blir till att försöka hitta en sådant.

Att köra utan kåpa är som att tigga efter motorhaveri, minsta sten som kommer in mellan rem och hjula kan innebära döden för din motor. (egen erfarenhet)

Senast redigerat av Danne_1977 (16 juni 2012)

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Slowforty
16 juni 2012 · 75 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Sloforti skrev:
okej får titta på de dock så har jag ingen kåpa över remmen så blir till att försöka hitta en sådant.

Att köra utan kåpa är som att tigga efter motorhaveri, minsta sten som kommer in mellan rem och hjula kan innebära döden för din motor. (egen erfarenhet)

Vet men satt ingen kåpa där när jag köpte bilen sad
förövrigt vilket håll i sprängkåpan är de? hitta 4under och 1över har jag för mig.

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang