2967
Sök

bränslepump s40 t4

1 813 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
hejsan har fått ett litet problem nu..
jag har en s40 t4 98 och min bränslepump funkar som den ska men ibland startar den bara inte.. har haft nere pumpen å smörjt den å kollat sladdarna verkar vara fint..
köpte bilen nydligen och på kvittot stog det att bränslepumpen var bytt 05..
det e inte alltid den cpar sig det händer då å då när man minst anar det..
när pumpen inte vill gå igång så får man banka till den 2 gånger så startar den...
det e bara jobbigt å hålla på å göra det..
tänkte om någon vet nått bra knep ? jag fyllde bränslepumpen med 30% olja och resten bränsle tänkte så smörjer den kanske till sig.. funkade bra dom 5 första dagarna sen la den av igen..
den lägger aldrig av när man kör utan det e när bilen varit avstängd å man ska starta igen.. händer som sagt bara ibland. hände en gång fast motorn hade gått ca 15 min å jag stanna bilen för å ta ut pengar å kom till bilen å fick banka igång pumpen.. någon som har nått bra knep? inte sugen på å byta pump hade kostat föra ägaren 5000:- lr nått sånt

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 813 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
nu händer det oftare än vanligt dom sista 2 dagarna.. ingen som kan ha en anning om detta??

Åk före du så väntar jag på dig där..!

med lem
1 147 Inlägg
5 mars 2007
bästa tipset jag kan ge e o byta då, orka banka igång den varje gång liksom.. när jag bytte i somras kostade den bara 2000 (bytte själv, inte på verkstad..verkstad inräknat blir det säkert 5=P)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Sök