hejsan har fått ett litet problem nu.. jag har en s40 t4 98 och min bränslepump funkar som den ska men ibland startar den bara inte.. har haft nere pumpen å smörjt den å kollat sladdarna verkar vara fint.. köpte bilen nydligen och på kvittot stog det att bränslepumpen var bytt 05.. det e inte alltid den cpar sig det händer då å då när man minst anar det.. när pumpen inte vill gå igång så får man banka till den 2 gånger så startar den... det e bara jobbigt å hålla på å göra det.. tänkte om någon vet nått bra knep ? jag fyllde bränslepumpen med 30% olja och resten bränsle tänkte så smörjer den kanske till sig.. funkade bra dom 5 första dagarna sen la den av igen.. den lägger aldrig av när man kör utan det e när bilen varit avstängd å man ska starta igen.. händer som sagt bara ibland. hände en gång fast motorn hade gått ca 15 min å jag stanna bilen för å ta ut pengar å kom till bilen å fick banka igång pumpen.. någon som har nått bra knep? inte sugen på å byta pump hade kostat föra ägaren 5000:- lr nått sånt
bästa tipset jag kan ge e o byta då, orka banka igång den varje gång liksom.. när jag bytte i somras kostade den bara 2000 (bytte själv, inte på verkstad..verkstad inräknat blir det säkert 5=P)