TPMS - Tire Preassure Monitor System

Dreadl0ck
8 oktober 2009 · 46 Inlägg

Vet någon vart man kan få tag på nya TPMS sändare till en Dodge Magnum SRT8 årsmodell 2006, eller ens om det är samma modul på 06, 07 och 08?

Orsaken att jag frågar är att jag fått pris på 890 spänn styck för dem, men i usa kostar de < 40$ styck. Problemet är att de inte skickar till sveirge och att jag behöver dem rätt kvickt...

lexuspower
19 juni 2012 · 6 Inlägg

Det har varit svårt att få tag i USA sensorer på den Europeiska marknaden – men vi har nyligen fått nästa generations sensorer i lager som är programmerbara med ett verktyg, så EN sensor kan konfigureras för nästan vilket märke/modell som helst (täcker 90% av 315 Mhz modeller). 

För att se om din bilmodell finns i täckningslistan prova vårt verktyg för att leta upp TPMS Sensor, http://webbshop.safetyseal.se/tpms_leta_upp.asp. Där finns det även monteringsinstruktioner, omprogrammering detaljer, m.m.

Obs: Artikeln ”Service Pack” är en liten servicesats man måste byta ut när man byter däck – det är viktigt att göra så, annars rostar nålen fast i ventilen/sensorn och då är man tvungen att bytta hela sensorn!

Senast redigerat av lexuspower (19 juni 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang