Power FC eller Civinco stand alone till Nissan 200sx S13?

bloodimir
5 oktober 2011 · 237 Inlägg

Vilket av dessa ska man välja till Nissan?
har kört med civionco på mina volvo bilar o där fungerar allt perfekt..
men har ingen erfarenhet av det på Nissan bilar :S

Turbo knackare
strandberg31
5 oktober 2011 · 2 419 Inlägg

Same shit? Det funkar la på samma sätt?

Men kostar det inte typ 10k? Du får ju ett nira för 9k typ!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Adde_e46 Meck
29 oktober 2011 · 51 Inlägg

Hej

Vi har själva kört Civinco på ett 40 tal bilar bla på S13 och det har varit super bra, kommer själv köra SA2000G4 på min S14 som jag bygger just nu.
PMa om du vill diskutera mer vet ja

Mvh Adde

man bygger inte Rom på en dag så borta bra men verkstan bäst..
J_W
14 november 2011 · 74 Inlägg

Pfc:n är grym enligt mig, men om du har Ca18det i bilen
finns det bara varianten för massemätare....

Har du Sr20:n i finns det ju D Jetro modellen med mapsensor... 

Kolla med
den närmsta tunern du hittar, och se vad han är
bäst med för system. Det blir ALLTID billigare
om man dyker upp med prylar han är bäst på.

Ett tips bara....

Nissan 200sx "S13 Outlaw" (1991)
Webrex
21 november 2011 · 379 Inlägg

Power fc har en fördel och det är att det är plugnplay. Annars är det gammalt och uselt. Dessutom är det få i sverige som mappar dem.
Civinco är det mest övervärderade sprutet på marknaden och ger minst valuta för pengarna.. Funkonalitet kan jämföras med magasquirt. Det är.tom sämre i vissa avseenden.

Ett bättre alternativ är ett VEMS. Bättre säger Jag, men menar det bästa..
Där har du allt ett civinco klarar plus sjukt mycket mer till en 3e del av priset.
Inbyggd bbl, avgastemp, sekvensiellt upp till 16cyl både på soppa och tänd.
Launch, boost, als, gps, lcd skärm, ingångar för hastighetqvkänning mm mm.

Kontakta mig om det låter intressant. Kan fina vems med allt du behöver, till riktigt bra pris.
//Engdahl

J_W
22 november 2011 · 74 Inlägg

Webrex skrev:
Power fc har en fördel och det är att det är plugnplay. Annars är det gammalt och uselt. Dessutom är det få i sverige som mappar dem.
Civinco är det mest övervärderade sprutet på marknaden och ger minst valuta för pengarna.. Funkonalitet kan jämföras med magasquirt. Det är.tom sämre i vissa avseenden.

Ett bättre alternativ är ett VEMS. Bättre säger Jag, men menar det bästa..
Där har du allt ett civinco klarar plus sjukt mycket mer till en 3e del av priset.
Inbyggd bbl, avgastemp, sekvensiellt upp till 16cyl både på soppa och tänd.
Launch, boost, als, gps, lcd skärm, ingångar för hastighetqvkänning mm mm.

Kontakta mig om det låter intressant. Kan fina vems med allt du behöver, till riktigt bra pris.
//Engdahl

VEMS och MS är inte sådär högt rankad hos alla. LINK har Plug´n play lösning det med 
som Pfc:n. Apexi:n funkar fint!

Jag har hållit på länge med den och
har inget ont att säga om denna. Den har styrt många japanska
monster genom åren.


Du kan ju knappast frångå det faktum att om du har en tuner i närheten
så satsar man ju hellre på ett system som tunern kan!?

Det är ju sådär jätteroligt att sitta i bänken när grejorna inte funkar och tusenlapparna bara brinner upp!?

Han har förmodligen att paketpris med färdig mappning och allt
om du handlar av denne. 

Dessutom blir det ju hos han du hamnar hos när du vill ha mera brus i kubbarna.

Nissan 200sx "S13 Outlaw" (1991)
Webrex
24 november 2011 · 379 Inlägg

Skulle vilja veta vilken seriös mappare som har något ont att säga om VEMS! Jag har mappat de flesta spruten på marknaden inklusive de dyrare Nira, och Autronic. Och det finns inget som de dyrare har som inte VEMS har. Det är faktiskt tvärt om. VEMS kommer med mänder av funktioner som standard, som man måste välja till extra på de flesta andra.

Att Vems har dåligt rykte har mest att göra med de killarna som håller på med det i sverige, utan att nämna några namn. Jag befattar mig inte med dom. Köper själv ifrån tillverkaren i Ungern.

De va för några år sen dåliga pga riktigt usel programvara, som dom mer lr mindre snott av MS killarna.
Nu för tiden har dom helt egen mjukvara, som slår det mesta på fingarna. Aldrig vart med om så lite problem som med VEMS.

MS däremot det är en helt annan historia, där har jag 9 av 10 gånger haft problem. Men är man duktig och sitter på kundskapen som krävs, så funkar även MS utmärkt!

J_W
27 november 2011 · 74 Inlägg

Visst, det pågår ju utveckling inom alla områden, och systemen som finns får i regel
mera funktioner, bättre programvara osv.

Sen kan det ju vara så, att vissa säger att dom inte vill hålla på med
dessa nämda, för att dom proppsar på att få sälja sina egna grejer kanske!?

Det är en miss i min mening då man tappar mark i ett land där det
finn rätt många tuner företag att välja bland.

Nissan 200sx "S13 Outlaw" (1991)
Webrex
28 november 2011 · 379 Inlägg

Visst är det så många gånger, men det är ofta oxå så att det är gamla rävar som är vana vid haltech/Nira/Autronic och saknar kundskapen att mappa de andra spruten.

lelleal
28 november 2011 · 1 150 Inlägg

Webrex skrev:
Skulle vilja veta vilken seriös mappare som har något ont att säga om VEMS! Jag har mappat de flesta spruten på marknaden inklusive de dyrare Nira, och Autronic. Och det finns inget som de dyrare har som inte VEMS har. Det är faktiskt tvärt om. VEMS kommer med mänder av funktioner som standard, som man måste välja till extra på de flesta andra.

Att Vems har dåligt rykte har mest att göra med de killarna som håller på med det i sverige, utan att nämna några namn. Jag befattar mig inte med dom. Köper själv ifrån tillverkaren i Ungern.

De va för några år sen dåliga pga riktigt usel programvara, som dom mer lr mindre snott av MS killarna.
Nu för tiden har dom helt egen mjukvara, som slår det mesta på fingarna. Aldrig vart med om så lite problem som med VEMS.

MS däremot det är en helt annan historia, där har jag 9 av 10 gånger haft problem. Men är man duktig och sitter på kundskapen som krävs, så funkar även MS utmärkt!

vilka mappare tänker du på då ta i pm om du inte vill hänga ut nån?
mvh vemsanvändare

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Webrex
28 november 2011 · 379 Inlägg

Ja skulle vilja säga de flesta faktiskt häromkring..  Jag är ifrån Trollhättan, så då kan du räkna ut själv vilka dom är. Just VEMS vet jag inte om dom mappar, för det sköter jag oftast häromkring en jag har fått många "kunder" med Megasquirt som efter de ringt alla på västkusten och fåll blankt nej bara, kontaktat mig.

Iofs förstår jag dom oxå, när dom vill ha mer för mappningen än vad sprutet kostat så blir de jobbigt när problem uppstår. Power FC finns det ingen häromkring som mappar vad jag vet..

lelleal
28 november 2011 · 1 150 Inlägg

Webrex skrev:
Ja skulle vilja säga de flesta faktiskt häromkring..  Jag är ifrån Trollhättan, så då kan du räkna ut själv vilka dom är. Just VEMS vet jag inte om dom mappar, för det sköter jag oftast häromkring en jag har fått många "kunder" med Megasquirt som efter de ringt alla på västkusten och fåll blankt nej bara, kontaktat mig.

Iofs förstår jag dom oxå, när dom vill ha mer för mappningen än vad sprutet kostat så blir de jobbigt när problem uppstår. Power FC finns det ingen häromkring som mappar vad jag vet..

Jörgen mappar vel dom flesta här i västsvergie ?han tkr ja är jävligt duktig iaf han har ju vart med och tagit fram vemsboxarna.

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Webrex
29 november 2011 · 379 Inlägg

Ja Jorgen Karlsson mappar och saljer vems.

Jassa du tycker han e bra? odmjuk och trevlig? Det va nog forsta gangen ja horde nagot bra om honom tyvarr.. Han har varit med lite pa ett horn i utveckligen ja, vad jag forstatt ar det bara bredbandslambda delen dock, och eventuellt layouten pa moderborden som han varit delaktig i. Sa ja han ar duktig pa elektronik, det behover dock inte betyda att han vet vad han gor nar han mappar... Inte sett tillrackligt av hans mappar for att uttala mig sjalv om det.

Hade kontakt med honom nar jag kopte mitt forsta vems, men tyckte inte han var direkt tillmotesgaende.. sa kontaktade aterforsaljaren sjalv i USA och Ungern...
Jorgen, Emil och dom andra i sverige som salger Vems saljer det privat, det finns ingen general agent for VEMS. Detta ar storsta problemet egentligen med vems, att alla tror att man maste kopa genom dom. Sa ar det inte.

Ursakta for att de svenska bokstaverna fallit bort. Engelskt tangentbord.

Glesmark
23 juni 2012 · 1 938 Inlägg

Webrex skrev:
Power fc har en fördel och det är att det är plugnplay. Annars är det gammalt och uselt. Dessutom är det få i sverige som mappar dem.
Civinco är det mest övervärderade sprutet på marknaden och ger minst valuta för pengarna.. Funkonalitet kan jämföras med magasquirt. Det är.tom sämre i vissa avseenden.

Ett bättre alternativ är ett VEMS. Bättre säger Jag, men menar det bästa..
Där har du allt ett civinco klarar plus sjukt mycket mer till en 3e del av priset.
Inbyggd bbl, avgastemp, sekvensiellt upp till 16cyl både på soppa och tänd.
Launch, boost, als, gps, lcd skärm, ingångar för hastighetqvkänning mm mm.

Kontakta mig om det låter intressant. Kan fina vems med allt du behöver, till riktigt bra pris.
//Engdahl

Kan du utveckla det där?
Är nyfiken på civinco sa3000g4, niras nya i7x eller dta s80pro, vet inte vilket som är driftsäkrast/pris kontra funktioner/bäst på vad.

Civincos verkar ha alla funktioner man kan tänkas behöva på en motor för gatbruk.
Stödjer typ vtec, vanos, launch, als, fläktar, lustgas, bredbandslambda, cloosed loop, valbart varvstopp beroende på motortemp å massa andra grejjer, förstått det som att nira och dta har ungefär samma funktioner.

Dta kan byta mapp under färd med strömbrytare, mellan 2 olika mappar, civinco kör med telefonkortsliknande kort och nira vet jag inte vad dom kör med?

På vilket sätt är just civinco det mest överprisade sprutet när det ligger i samma prisklass som nira och dta och har samma funktioner?

Vilket har mest fördelar på en 5cylindrig motor?

Vad har du haft för personliga problem med just civinco?


Till alla andra än Webrex, har ni erfarenhet eller hört något om civinco som gör att man bör titta bort från deras sprut?

Att jag undrar lite extra om just civinco är att jag kan komma över ett sa3000g4 billigt. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang