Kolla br-filter det sitter lättåtkomligt på vänster sida i motorummet. Tag väck det och kolla så det är rätt monterat, det finns pil på vilket håll som bensinen skall gå igenom filtret, töm filtret i något papper eller liknande och kolla om det är klar bensin som kommer eller brun färgad bensin, är det brunfärgat så är det skit i tanken och då får du nog lyfta dynan i baksätet och ta luckan där så att du kommer åt tankarmaturen och ta loss den för att rengör tanken riktigt ordentligt innuti, det räcker inte med att tappa tanken med bottenpluggen för det tömmer inte hela den flata tanken på det sättet.
Har du skit i br-filteret så får dunog öppna förgasaren och titta ner i flottörhuset om det är vatten eller lite brunt i botten så får du blåsa rent där samt alla munstycke du kommer åt och glöm ej flottör ventilenså att det inte är smuts i den och ej stänger riktigt för då blir bilen sur ju.
Slangen som du visar med gul pil nr2 "den grövre" är tillför att ta varmare luft vid avgasröret för att förgasaren inte skall "frysa", det är lite typiskt vid regning väderlek och ca 0- 5 plusgrader att detta kan inträffa och att bilen sen går efter en stund igen när den tinat upp. Spärra spjället i "röret" där den grova slangen går in så att den tar luft hela tiden från slangen som går ner till plåten vid grenröret. det spjället där inne är av bimetall typ och känner inte av att bilen behöver lite varmare luft vid sådan väderlek.
snart på en väg nära dig