Går det här igenom SBP?

Dawecool SkenLaddRacing
5 mars 2007 · 9 Inlägg

Tjena alla garagare!

Jag har en Volvo 740 med en b230f motor (8 ventilare) och då undrar jag om det går att besikta den med 16 ventils toppen från en b234 utan problem?


MVH David

Volvo 240 GL 16v "SLR-Edition" (1990)
Dawecool SkenLaddRacing
6 mars 2007 · 9 Inlägg

Ingen som gjort det?

Volvo 240 GL 16v "SLR-Edition" (1990)
StiFf Wankel
6 mars 2007 · 1 080 Inlägg

det beror nog helt på vilken besiktningsman du får, om han märker det/bryr sig

MDS Västerås
740tjejen
6 mars 2007 · 351 Inlägg

du får prova, har du tur kan du få ombes, då hinner du ju byta den igen,

Våga Köra Sänkt
323fSportT "The Stig"
6 mars 2007 · 390 Inlägg

Det tror jag inte att dom märker..

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
S-AXELSSON S-AXELSSONS
6 mars 2007 · 94 Inlägg

sätt ditt orginal vid besiktningen sen efter det sätter du ditt 16 ventils toppen från en b234

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
Dawecool SkenLaddRacing
6 mars 2007 · 9 Inlägg

Okej tack för alla svar!


Men är det någon som vet vad lagen säger om det här? (går det att regga om med annan topp änn orginal?)

Men annars blir det nog till att byta innan besiktningen bara

Volvo 240 GL 16v "SLR-Edition" (1990)
turbotompa fritidsprofessor
6 mars 2007 · 1 197 Inlägg

det är iaf lättare att regga om med UTBYTT motor än med ÄNDRAD motor, den saken är klar...

Har du tänkt att fulbesiktiga så är det oxå lättare att byta hela motorn än fara o kludda med att byta topplock å packningar och allt som tillkommer vid skifte mellan 8v/16v...

//tompa

Dawecool SkenLaddRacing
6 mars 2007 · 9 Inlägg

Ok tack tompa

Volvo 240 GL 16v "SLR-Edition" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang