BMW 528 -99 rycker under färd och dålig tomgång

nattis-84
29 juni 2012 · 5 Inlägg

Hej! Har fått problem med min bil sen ca en vecka sedan. Den har alltid gått så fint men helt plötsligt så började bilen att rycka väldigt mycket när jag körde på låga varv. Ibland dog den vid tomgång och om jag bromsade in vid rödljus t. ex. Lämnade in den på verkstad där dom felsökte och då visade den endast fel på en lambdasond som sitter närmast katalysatorn. Dom bytte den och satte in nya tändstift för dom var sotiga. Då visades inga felkoder. Men bilen fortsätter ändå att rycka och tomgången är taskig. Den är lätt att starta och är pigg men jag blir tokig på ryckandet. Pinsamt att köra så. När jag kör fort rycker den mindre men om jag kör på ettan eller tvåan så rycker den nå så förbannat. På verkstan kollade dom även med startgas  men hittade inget. Är det nån som har en susning om vad det kan tänkas vara?? Vore väldigt tacksam.

/ Nathalie

sumho
29 juni 2012 · 71 Inlägg

kolla luftbälgarna mellan lmm o spjällhuset. de brukar spricka o va svårt o se.inte alltid startgasen tränger in

nattis-84
29 juni 2012 · 5 Inlägg

Jo gubben på verkstan misstänkte det först men kollade det och det såg fint ut..  Kan det vara tomgångsmotorn som spökar? Kan bilen betee sig så  om det skulle vara nåt med den?

sumho
29 juni 2012 · 71 Inlägg

skulle kunna va de me.hade precis samma symptom på min o den va de en spricka i en bälg.
skulle dubbelkolla bälgarna igen om ja va du e skitsvårt o se sprickorna.kräver nästan att man tar lös dem o kollar.

nattis-84
29 juni 2012 · 5 Inlägg

Ja jag ska absolut dubbelkolla dom smile Tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang