5978
Sök

Generatorvin pga y-split

Izaackio
29 juni 2012
Trådstartare
Har en bmw e34 som jag har störningar i, sk. Generatorvin. Har 2 slutsteg, ett Rockford 2 kanals och kicker 4 kanals, sitter en y split från RF>Kicker, som verkar ge det vinande ljudet, tar jag bort y-splitten och kör med bara en rca kabel är det tyst.

Kan jag koppla ihop stegen på något annat sätt som inte ska ge detta störningsljud?

3 466 Inlägg
29 juni 2012
Izaackio skrev:
Har en bmw e34 som jag har störningar i, sk. Generatorvin. Har 2 slutsteg, ett Rockford 2 kanals och kicker 4 kanals, sitter en y split från RF>Kicker, som verkar ge det vinande ljudet, tar jag bort y-splitten och kör med bara en rca kabel är det tyst.

Kan jag koppla ihop stegen på något annat sätt som inte ska ge detta störningsljud?

Nu hade det varit ganska bra om du skrev vad det är för modell på stegen.

På många steg finns RCA output. Denna är gjord för att man ska kunna dra en lågnivå vidare till ytterligare ett steg utan y-split.

På denna bilden heter den Pass-thru men är samma sak.
http://www.mycaraudiosecurity.com/wp-content/uploads/2012/01/Rockford-Fosgate-Amp-Mono-Class-D-R1000-1D-sideview-2.jpg

Nu har jag ingen aning om detta finns på dina steg.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Izaackio
29 juni 2012
Trådstartare
Har ett kicker zx350.4 och ett Rockford 250.2, men jag behöver dra 2 kablar från pass thru då jag vill koppla till alla 4 kanaler på Kicker steget, driver 4 högtalare med den, och har bara 1 lågnivå utgång på stereon

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
1 juli 2012
Köp ny stereo smile Enkel lösning

6 851 Inlägg
1 juli 2012
Nitromast skrev:
Köp ny stereo smile Enkel lösning

håller med..

Izaackio
1 juli 2012
Trådstartare
Blir nog det alternativet nu, får hoppas det löser sig efter det!

742 Inlägg
2 juli 2012
Har du jordat slutstegen på samma ställe? Om dom är jordad på olika ställen kan du få problem när du kopplar ihop dem!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

Izaackio
2 juli 2012
Trådstartare
De är jordade på samma punkt, inge färg eller så på jordpunkten

Sök