Ska importera bil från tyskland för att sälja, någon som har några tips?

Mrbuick
2 juli 2012 · 36 Inlägg

Tänkte köpa hem en bil från tyskland i pris upp till ca 100k i syfte med att tjäna pengar.
Har mest kollat på sportbilar som porsche boxster och Mazda mx5 där det kan skilja upp till 30k och ibland 40k mellan här o där.

Är det någon som har något tips på nån annan kanske mer året runt bil som man kan tjäna en hacka på?

mvh

Andromeda Rumpmas
2 juli 2012 · 3 860 Inlägg

En BMW 335d med 40k mil som sedan bara har gått 15k mil när du säljer den? smile

Nej, skämt åtsido, men BMW, Mercedes och Audi står ju högt i pris i Sverige, men om det går att tjäna pengar utan att skruva mätare vet jag inte. En vanlig Ford eller Opel går nog inte att göra vinst på. Kanske någon Lexus?

Senast redigerat av Andromeda (2 juli 2012)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
alexxe En gång till nu
2 juli 2012 · 760 Inlägg

varför skulle nån tipsa om affärsideer.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Sala90
2 juli 2012 · 54 Inlägg

Det är inte så lätt som folk verkar tro...du måste tänka på alla kostnader runt omkring också. + att en importerad bil aldrig blir lika eftertraktad som en svensksåld bil är också nånting du måste ha i baktanke.

Audi RS2 "Porsche" (1995)
saab_sonett Handledare
2 juli 2012 · 1 481 Inlägg

Tyskar kommer hit och köper bilar därför att de är billigare här än i Tyskland. Annars är det väl det vanliga. Regbeviset och kvittot med hem. Ursprungskontroll och regbesiktning. Klart. Och jo, kortbetalning brukar inte funka i Tyskland. Cash is king där.

Mrbuick
2 juli 2012 · 36 Inlägg

Jo jag har köpt bil i Tyskland förr, Köpte en MX5 körde ett år och sålde sen. Tänkte mest om det var någon som hade koll på någon lämplig bil för att tjäna lite pengar på.

steifan DR!FTT3KN!K3R
2 juli 2012 · 10 427 Inlägg

Teknikens Värld eller Auto Motor & Sport (svårt att skilja på dom i artikelminnet) hade något reportage om vilka lite exklusivare bilar som var billigare neröver för något enstaka nummer sen. Fanns en del pengar att spara och förmodligen lite att tjäna för den som säljer. Ev kanske artikeln finns online också, men orkar inte leta fram nåt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang