Nån som testat det nya SAFC2 bränsle/luft dator?

NightblizZ
7 mars 2007 · 284 Inlägg

Nån som testat det nya SAFC2 bränsle/luft dator? man kan tydligen mappa bilen genom en dator och styra allt via skärmen smile nått som har erfarenheter hur bra det funkar?

Crille666
7 mars 2007 · 166 Inlägg

Finns ju massor med såna motorstyrsystem man kan köpa men för det första kostar dom rätt mkt och för det andra så behöver du veta grymt mycket om motorn och veta hur man mappar krävs nog lite erfarenhet för att få det att funka bra. Men det funkar ju shitbra om man vet hur man ska göra. Men som sakt inget för den som inte kan.

Senast redigerat av Crille666 (7 mars 2007)

NightblizZ
7 mars 2007 · 284 Inlägg

den här SAFC2 får jag billigt genom (berna) han som har en grön 200sx som är med i bilsport .. jag kan själv rätt mycket om motorn men om de skulle strula så skulle berna hjälpa till. och de va även han som gav tipset om SAFC2 istället för att skaffa en BTR smile så jag litar nog på att han vet vad han snackar om ..

NmRi Drifttekniker
7 mars 2007 · 224 Inlägg

Vi har en sådan.. har dock inte hunnit lära mig den. Men visst är det ett alternativ som fungerar. Finns ju som sagt en del att välja på.
Är ju en hel del skillnad på en bränsledator och en btr, och bränsledatorn är det bättre alternativet. Många kör med progressiva btr:r för att pressa ut mer av spridarna, och allt den gör är ju att höja bränsletrycket över spridarna. Med en bränsledator el ett annat sprut så kan du göra helt andra saker, som blir helt nödvändigt om du ska trimma mera.
SAFCII är ett piggyback som klarar sig till en viss gräns, ska man trimma mycket så är det ett helt nytt sprut som gäller.

Senast redigerat av NmRi (7 mars 2007)

NightblizZ
7 mars 2007 · 284 Inlägg

hur llångt klarar sig en SAFC2?

NightblizZ
7 mars 2007 · 284 Inlägg

har hört att spridarna på en 200sx klarar sig till max 300hk.. sen pallar dom inge mer. ska byta till en bosch bränslepump samtidigt som ja sätter i SAFC2 nu

NmRi Drifttekniker
7 mars 2007 · 224 Inlägg

Vet inte exakt hur länge man klarar sig på en sådan, men inte så jätte länge skulle jag tro.
Spridarna klarar sig väl knappt till 300kh ens?
Men det är nog bättre om du läser och frågar på 200sx.nu ,finns redan en hel del info att tillgå om detta där om du söker.
Bränslepumpen är det första man ska byta, bosch fungerar säkert, men de flesta kör med wallbro.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang