Köra in med tonade framrutor bes, efterkontroll

gamlingen
5 juli 2012 · 5 198 Inlägg

hangman skrev:
gör en standard som jag alltid gör och alla jag känner, ner med rutorna, ryck säkringen, ingen lag på ha framrutor, inget gnäll!

Sitter dom där så ska det fungera...annars blir det ofullständig besiktning,, så sa han åt mej när jag fråga iaf.

jjpl
5 juli 2012 · 254 Inlägg

Körde in i besiktningen idag med tonade framrutor, han sa ingenting faktiskt smile

Volvo S70R (1998)
myran Foto/Bilnörd
5 juli 2012 · 1 541 Inlägg

Om jag inte mins fel står det i lagen att Alla öppningsbara rutor och dörrar ska fungera.  Så rycka säkringen ska inte funka.


Rutorna nere mitt i sommaren på en efterkontroll skulle jag själv ha chansat på.

Däremot inte på en vanlig besiktning på en bil som är stylad i övrigt.



En bil som sticker ut drar ju till sig mera uppmärksamhet. Rullar det in en i övrigt heltonad stylad bil med rutorna nere skulle i alla fall jag reagera om jag var besiktningsman.


Och varför vara så arga på dom för att dom gör sitt jobb? det är ju faktiskt DU som bryter mot lagen och inte dom.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
KHRacing
5 juli 2012 ·

JF skrev:
ta bort rutorna, det är väl inget krav med framrutor smile jag kan ta bort mina på 5-10min

Krav på helfordonsgodkända bilar

hangman
6 juli 2012 · 2 174 Inlägg

myran skrev:
Om jag inte mins fel står det i lagen att Alla öppningsbara rutor och dörrar ska fungera.  Så rycka säkringen ska inte funka.


Rutorna nere mitt i sommaren på en efterkontroll skulle jag själv ha chansat på.

Däremot inte på en vanlig besiktning på en bil som är stylad i övrigt.



En bil som sticker ut drar ju till sig mera uppmärksamhet. Rullar det in en i övrigt heltonad stylad bil med rutorna nere skulle i alla fall jag reagera om jag var besiktningsman.


Och varför vara så arga på dom för att dom gör sitt jobb? det är ju faktiskt DU som bryter mot lagen och inte dom.

du minns fel. Dörrar är det.

hangman
6 juli 2012 · 2 174 Inlägg

alpis skrev:
Körde in i besiktningen idag med tonade framrutor, han sa ingenting faktiskt smile

extremt onödigt chansa, hade vart bättre hissa ner dom minst iaf.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang