3717
Sök

Tappar ladd på Höga varv/full gas - Vad tror ni om detta?

1 515 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
Hej!

-Som Topic lyder så har min bil, Mitsubishi Evo VIII Steg2 trimmad börjat att strula även den.

: Den tappar ladd på Fullgas , oavsett växel och endast Fullgas. Om man gasar jämt och lugnt upp emot varv så funkar det felfritt fram tills 4-5.000:- varv, och därefter börjar bilen att "bluddra/hacka" fram. . Samma problem uppstår vid full gas direkt.

Ljudet som uppstår då bilen hackar är ett liknande ljud till Launch Controllen, låter och smäller i precis samma nivå.

: Jag har kollat alla vacumslangar, Inga synliga fel där. Har Även bytt tillbaka till mitt OEM grenrör samt bytt packning då det grenröret hade gjort sitt och började pysa luft, vilket slutade med att packningen gick.

: Har beställt ny Stift då de troligen gjort sitt, men funderar även på om problemet kan ligga i Tändspolarna?

Den ena spolen ser hel och fin ut, den andra ser ut såhär på utsidan. . Vad tror ni? Finns det något sätt jag kan kontrollera ifall att spolarna är hela?
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98482/98482-45338ac71f3dc320ba51e4a4740626f9.jpg

Var inne och kikade på spolar idag, EN spole gick på ca 3800:- så skulle gärna villja vara säker på att de är slut innan jag köper nya. OM jag väljer att köpa nya, tror ni att dessa upgraderade spolar funkar bättre?
http://pbz.se/shop/product_info.php?products_id=30227

Eller eventuellt dessa? http://pbz.se/shop/product_info.php?products_id=30013

Alla tipps och råd skulle uppskattas massor! smile

Tack på förhand!
Senast redigerat av Audi_powah (25 juni 2012)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 515 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
Ingen som har något förslag alls? hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

iceman_21
25 juni 2012
börjar den misstända när laddtrycket kommer?....testa byta stiften...Knacka ev ihop dom...
annars kolla tändspolarna som du misstänker.

iceman_21
25 juni 2012
Okada tändspolarna är grymma...har såna. Funkar klockrent.

1 515 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
iceman_21 skrev:
börjar den misstända när laddtrycket kommer?....testa byta stiften...Knacka ev ihop dom...
annars kolla tändspolarna som du misstänker.

Jaa, precis, tack! Får hem stift på torsdag, så blir att byta de då.

Jasså? Dessa Okada verkar riktigt bra, något att tänka på vid installation av dessa? Medföljer några extra kablar såg jag, dessa måste lödas med de befintliga va? smile

Tack för svar, schysst smile

49 Inlägg
7 juli 2012
En del under huven som strular för några av oss evo-ägare just precis nu med PRECIS samma "syndrom" .. fel..  wastegaten!  Jag har bytt min efter detta fenomen och felet försvann. Min vän erik har precis samma fel och väntar på ny wastegate. Håll kontakt med Rani som har kontakt med min vän Erik så kan han berätta om de blev bättre för honom också.  JRM säger wastegate när jag och min vän hade dessa strul med bilarna. Min var det ju fel på..  Membranet som gick i min.. svårt att se med ögat men..   Stor risk att det är samma med din , låter de som. Kan ju inte lova något med då det är samma fel som uppstår, vid fullgas framför allt så hostar den bara / klipper..  Se om du kan låna nån waste från någon? 

En idé / tips från mig wink

Lycka till !

Mvh // Victor

Victor @ NKM Racing Team
Ambassadör @ timeattack.nu
NKM -> Facebook

1 515 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
NKM-Victor skrev:
En del under huven som strular för några av oss evo-ägare just precis nu med PRECIS samma "syndrom" .. fel..  wastegaten!  Jag har bytt min efter detta fenomen och felet försvann. Min vän erik har precis samma fel och väntar på ny wastegate. Håll kontakt med Rani som har kontakt med min vän Erik så kan han berätta om de blev bättre för honom också.  JRM säger wastegate när jag och min vän hade dessa strul med bilarna. Min var det ju fel på..  Membranet som gick i min.. svårt att se med ögat men..   Stor risk att det är samma med din , låter de som. Kan ju inte lova något med då det är samma fel som uppstår, vid fullgas framför allt så hostar den bara / klipper..  Se om du kan låna nån waste från någon? 

Lycka till !

Mvh // Victor

Jasså? Att det var westgaten hade jag inte kunnat tro.. Men går bli att kolla upp även det så fort stiften och Okada spolarna sitter på platts, blev strul med frakten.. Men borde komma i början på nästa vecka iaf! Tack! smile

Med vänlig hälsning, ds

49 Inlägg
7 juli 2012
Audi_powah skrev:
NKM-Victor skrev:

Lycka till !

Mvh // Victor

Jasså? Att det var westgaten hade jag inte kunnat tro.. Men går bli att kolla upp även det så fort stiften och Okada spolarna sitter på platts, blev strul med frakten.. Men borde komma i början på nästa vecka iaf! Tack! smile

Med vänlig hälsning, ds

Lycka till smile

// Victor

Victor @ NKM Racing Team
Ambassadör @ timeattack.nu
NKM -> Facebook

Sök