Jag har som titeln säger en Audi A4 1,8ts från år 2000 som gått strax över 30 000 mil.
Bilen är såvitt jag vet helt original och går helt felfritt förutom att när man kört den ett tag och låtit den bli varm så börjar den "klucka" när man motorbromsar eller glider i friläge. Det konstiga är att så fort man gasar eller bromsar försvinner ljudet. Ljudet kluckar snabbare i förhållande med varvtalen och den kluckar högre desto varmare den är.
Ljudet verkar komma ifrån högre framvagn och jag har kollat hjulet och det snurrar lätt samt sitter bra sen har jag även kollat efter lösa plåtar eller liknade delar som kan föra oväsen men jag hittar inget själv? Min far var och kollade på det och han tror att det är något med drivaxeln, kan det vara så?
Kan tyvärr inte säga när ljudet började komma men jag bytte olja och filter för ca 180 mil sedan men jag kan inte tänka mig att det ska ha något med saken att göra? Vet verkligen inte vad jag ska ta mig till så jag vänder mig till experterna på garaget
japp e ju alltid en början.. hör av dig.. så hittar vi säkert nån lösning
Hej Problemet är nu borta... Var ett däck som var löst, skulle ta lös däcket för att få bättre sikt och då kände jag att däcket satt jävligt dåligt, tack för ditt svar hade mest troligen farit till verkstan bara för att få reda på att däcket var löst så ditt förslag sparade mig lite värdighet.
japp e ju alltid en början.. hör av dig.. så hittar vi säkert nån lösning
Hej Problemet är nu borta... Var ett däck som var löst, skulle ta lös däcket för att få bättre sikt och då kände jag att däcket satt jävligt dåligt, tack för ditt svar hade mest troligen farit till verkstan bara för att få reda på att däcket var löst så ditt förslag sparade mig lite värdighet.