Hejsan!
Behöver lite tips och råd om hur jag kan fixa min Opel Astra -93..
Här kommer felen i den ordning som stör mig mest..
- Bilen gasar inte iväg ordentligt hur mycket man än trycker på gasen.. Står jag t.ex vid en stoppskylt eller ett rödljus och ska åka iväg så liksom rullar bilen iväg väldigt sakta, och den har faktiskt dött ett antal gånger när jag ska åka iväg för den inte riktigt pallar.. Och i uppförsbacke tar det otroligt lång tid att komma upp i fart och jag får använda låga växlar (högt varvtal) för att äns ha en chans att komma upp i hastighet innan nästa backe -.-.. Vissa morgnar när jag ska åka iväg till jobbet så kan den nästan dö för att den inte pallar minsta lilla motstånd i backe/gupp.. När man har kört med den ett tag så går allt en aning bättre, men inte mycket.
- Detta problem kan mycket möjligt ha koppling till ovanstående problem.. När jag väl kommer i rull med bilen guppar den fram, väldigt intensivt. Detta sker på 1ans, 2ans och även lite på 3ans växel.
- Bilen överhettas vid stadskörning (låga växlar och mycket stopp fram och tillbaka).. Inga problem i hög hastighet.. Jag har fått tips att ha på högsta värmen på ac:n i bilen och då sänks motortemperaturs-mätaren en aning, men när jag kört runt ett tag och ska parkera bilen någonstans så hör jag hur det pyser under huven och när jag öppnar den ser jag ju att vattnet bubblar/kokas ur kylarvätska-intaget. Detta har inte varit ett allt för stort problem för mig, men när det väl sker blir man ju nervös och det ska ju inte vara så.. Vet att mycket kan gå snett om motorn överhettas.....
Om jag inte varit tydlig nog eller om ni behöver veta mer så säg till!
Hade vart grymt om man fick ett gyllene tips! Tackar på förhand. / Andreas