240 år 76 om byggnad till in sprut ??

TC
4 juli 2012 · 44 Inlägg

hej ha en 240 år 76 som jag montera in en b230f har all motor el kopplat in pumpar dragit retur till soppa det är ok kopplat in dom två gul/röda till pumpar

sen har jag en Blå kabel ska ha ström när nyckeln är i läge II  men när jag kopplar den så går säkringen vid batteriet

Blå/svart kabel skall vara insignal från hastighetsmätaren

Dubbla rosa kablar är jordning för check engine lampan

på vänster fjäderbenstorn så har 240 md LH2.4 härvan en trepolig grå kontakt med en blå o en röd/vit kabel i. Den blåa måste man koppla plus vid tändning på och den vita går till varvräknaren så den måste man ju inte koppla in men d kanske kan nämnas endå. den blåa behöver iaf ström för att motorn ska starta!


  har någon idé mvh tc

TC
4 juli 2012 · 44 Inlägg

vad har jag hjort för fel eller missat  sad

lakhea Leg. Bilplågare.
4 juli 2012 · 218 Inlägg

Hmm.
Håller just på med samma typ.
Ska kolla upp imorrn när jag kommer hem om jag kan se vad det är.

TC
4 juli 2012 · 44 Inlägg

ok ok det vore snällt av dig. Det funka när jag har gjort så förut när jag byggde om det i förra bilen, men med en b230fk motor då. Med motstånd till spridarna men jag kan inte få i gång en b230f tydligen hahaha lol

lakhea Leg. Bilplågare.
4 juli 2012 · 218 Inlägg

Ska lösa sig ska du se.
E på jobb men ska hem imorrn o skruva 240 för jag börjar bli åksugen.

lakhea Leg. Bilplågare.
8 juli 2012 · 218 Inlägg

Har gått över min nu och jag vettu fan vad det är???

lakhea Leg. Bilplågare.
8 juli 2012 · 218 Inlägg

Hitta felet nu iaf på min. Var ingen ström på den blåa kabeln i kontaktdonet vid boxarna. Så nu har jag fin gnista.  smile

TC
9 juli 2012 · 44 Inlägg

ok gött har inte hitta något än på min fick ringa en kille som skulle titta över i morgon o titta vad fan jag gjort för fel ha ha

lakhea Leg. Bilplågare.
9 juli 2012 · 218 Inlägg

Ibland blir man låst och missar nåt litet skit bara. Brukar alltid lösa sig bara nån ser på det med andra ögon.
Jag läste o läste tills polletten ramlade ner.  smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang