6484
Sök

Bygga egen bagagelucke öppnare.

550 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
nån som har gjort detta och kanske hhar lite tips och ideer ? för ja får verkligen inte ihop orginal funktionen x)
Så jag tänkte att ja gör ngt udda istället så man kanske kan öppna på en knapp eller liknande. nån som vet vad som krävs ? rintning ? tips ? ideer ? big_smile

1 412 Inlägg
17 juli 2012
Man kan ju öppna med en liknande princip som finns på dom flesta bilar till huven, dvs vajer/ståltråd.

Byggde så på kapitänen när jag rensade bakluckan på prylar, har en honda civic som har så original.
Eller en solenoid med vanlig knapp, min firebird har en tryckknapp vid instrumentpanelen som öppnar bakluckan och det är original.

550 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
OpelP1 skrev:
Man kan ju öppna med en liknande princip som finns på dom flesta bilar till huven, dvs vajer/ståltråd.

Byggde så på kapitänen när jag rensade bakluckan på prylar, har en honda civic som har så original.
Eller en solenoid med vanlig knapp, min firebird har en tryckknapp vid instrumentpanelen som öppnar bakluckan och det är original.

okej, hmm vet du om man kan hitta nån bygg beskrivning? vet inte exakt vad solenoid är heller hmm

1 412 Inlägg
17 juli 2012
Om det är golfen du syftar på så borde det ju vara många som redan gjort liknande då dom rensar bakluckan, kolla igenom garagets bilar så kanske du ser någon som har gjort det.

En solenoid gör att du kan styra låset med elektricitet.
Samma princip som gör att en startmotor slår till.
Centrallås brukar använda solenoider eller vakuum.

Men om du inte får ihop originalkonstruktionen, ska du verkligen börja bygga om då?
Senast redigerat av OpelP1 (17 juli 2012)

550 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
OpelP1 skrev:
Om det är golfen du syftar på så borde det ju vara många som redan gjort liknande då dom rensar bakluckan, kolla igenom garagets bilar så kanske du ser någon som har gjort det.

En solenoid gör att du kan styra låset med elektricitet.
Samma princip som gör att en startmotor slår till.
Centrallås brukar använda solenoider eller vakuum.

Men om du inte får ihop originalkonstruktionen, ska du verkligen börja bygga om då?

att jag inte får ihop orginal konstruktionen är för att en liiten del gick isönder och jag orkar verkligen inte krångla med det där mer, jag brukar få ihop saker snabbare om ja får göra på mitt sätt och tänka själv tongue inte försöka luska ut hur det satt från början om du förstår smile
har en 740 ståendes med elektriskt c-lås, kan de vara ngt ?

1 412 Inlägg
17 juli 2012
Svårt att svara på då jag varken mekat 740 eller golf men visst kan det gå att använda.

550 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
OpelP1 skrev:
Svårt att svara på då jag varken mekat 740 eller golf men visst kan det gå att använda.

testar man inte får man aldrig veta wink

1 412 Inlägg
17 juli 2012
Nä visst. smile
Låset till bakluckan som nu är vajerstyrt på min kapitän kommer från vänster bakdörr på en saab 900 OG. big_smile
Senast redigerat av OpelP1 (17 juli 2012)

550 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
OpelP1 skrev:
Nä visst. smile
Låset till bakluckan som nu är vajerstyrt på min kapitän kommer från vänster bakdörr på en saab 900 OG. big_smile

häftigt!! smile

Sök