3750
Sök

Renault Clio 2007 felsökningssymbol

5 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Hej! På ovanstående bil har det på instrumentpanelen dykt upp en skiftnyckel samt en symbol.
Symbolen finns INTE med i handboken. Det är en liten balja med en droppe ovanför, så jag förstår ju att nåt ska fyllas på. Nån som vet och nån som fattar varför den inte är med i boken bland alla andra symboler??

456 Inlägg
16 juli 2012
vilken färg är det på symbolen ? kollat olje nivån?

5 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Den har samma färg som alla andra lysande symboler, lite rödaktig. Det är inte symbolen för oljan, den ser ut en oljekanna. Mysko.

456 Inlägg
16 juli 2012
Du har , för spolarvetska dock är det ej kanna , Oljenivå lampa Är kanna sen har du brake men det är ej kanna sen finns inga mer varnings lampor för fler olje nivåer bara kika vilken av dom, skyfftnyckeln lyser ändast vid Oljenivå motor,service dou,motor emmision (avgasrening) ..

5 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Konstigt...vad sjutton är den  inte med i handboken för??? Fick för mig att det kanske hade nåt med  kylanläggningen att göra men jag vet inte.... Ja ja jag får väl kolla allt man kan fylla på då eller bita i det sura äpplet och fråga dyra verkstan sad  Tack i alla fall!

456 Inlägg
16 juli 2012
Kolla alla nivåer först innan du åker till verkstad , .. kan va lite olja som fattas i motorn så att skiten tänds.. kan va känsligt bara .. O symbolen finns säkert, de häller bara att ha båda ögonen öppna..Lycka Till.. återkom med felet sen ..kul o veta

5 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Tack det ska jag göra! smile

5 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Efter en massa letande hittade jag en liiiiiten notis om symbolen. Dags för oljebyte! Så VinDisel, du var inte fel ute iaf. smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juli 2012
servicelampan wink svårt att lista ut eller? haha

456 Inlägg
18 juli 2012
Alex-s skrev:
servicelampan wink svårt att lista ut eller? haha

fast han kanske inte skruvar med bilar så då kan de ju vara lite svårt o tolka dessa symbol...

Sök