6927
Sök

Värt att rädda ? 945turbo

Pim_Pim
19 juli 2012
Trådstartare
Var perfekta glipor förut innan jag började plocka bort allting, men visst har man otur så kan ju vara snett.

Avstängd
1 714 Inlägg
19 juli 2012
Om du säger att rattstången är knäckt, då är det en självklarhet iallafall för mig att den ska kryssmätas,
men chansa på du, du kan ha tur, sen kan du ha otur och aldrig få hjulen att stå rakt oavsett hur mycket hjulinställning du gör wink

Pim_Pim
19 juli 2012
Trådstartare
Tror det berodde på att stenen träffade motorbalken och lyfte upp motorn och rattaxeln gav vika..
Men visst, det borde väl gå att kryssmäta själv ?

EDIT: Är alltså inte rattstången som är sne, skrev fel förut.
Det är den lilla snutten i motorutrymmet som är sne, rattaxeln eller vad den heter.
Senast redigerat av Pim_Pim (19 juli 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
15 174 Inlägg
19 juli 2012
Emilius skrev:
Den måste ändå upp i riktbänk och kryssmätas, det finns krockzoner som är gjorda för att ta emot vid en smäll,
och nånting kan vara snett, sätter du ihop den utan att mäta skulle jag vilja kalla det rappel,
och förmodligen så får du svårt att få alla glipor och diverse att stämma.

stämmer alla dörr springor och den nya balken går lätt att få dit så brukar det sällan vara några problem

har haft balkar som  varit sjukt sönder mosade mot refuger men dom har gått perfekt på vägen med en ny balk

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
1 714 Inlägg
19 juli 2012
Growe skrev:
Emilius skrev:
Den måste ändå upp i riktbänk och kryssmätas, det finns krockzoner som är gjorda för att ta emot vid en smäll,
och nånting kan vara snett, sätter du ihop den utan att mäta skulle jag vilja kalla det rappel,
och förmodligen så får du svårt att få alla glipor och diverse att stämma.

stämmer alla dörr springor och den nya balken går lätt att få dit så brukar det sällan vara några problem

har haft balkar som  varit sjukt sönder mosade mot refuger men dom har gått perfekt på vägen med en ny balk

Jo, det är sant, jag kan visserligen ingenting om ämnet då jag jobbar som bilplåtslagare men roll

Sök