2306
Sök

Audi a4 1,8T - Turbotjut passar en diselturbo?

945 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
Min turbo har börjat vissla lite vid gaspådrag och har suttit och letat lite efter en bättre begangnad turbo som man kan byta till med hittar bara sånna som suttit på diselbilar.

Så jag undrar nu om man kan sätta en turbo från a4 1,9tdi på en audi a4 1,8T? 
Passar den rakt på isf eller måste man ha nått mer? tongue

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
21 juli 2012
sitter de inte en mindre snurra på dieselen ? gik har väl utbytes turbos till hyffsade priser ?

40 Inlägg
21 juli 2012
Kolla ebay.de och sök på tyska så ska du se att du kan hitta nya elr beggade för bra priser, returbilen är grymt billigt o bra , om du har någon i närheten av dig så är de värt en titt. Och nej de är inte samma turbo smile

B5's nothing else.

945 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
Okej, kollade gik och returbilen men lite långt att köra tycker jag men dom va riktigt billiga på returbilen. Får ta en titt på ebay med.

Hur skadligt är det för motorn om man nu kör med bilen ca 4 mil om dagen med detta. Den tjuter bara vid gaspådrag nu och det är inget som påverkar laddtrycket just nu!

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
21 juli 2012
Det är väl inget att rekommendera. På min förra Passat tdi så körde jag visslande turbo i 8000 mil och jag har ingen aning om hur länge den har visslat.
Det finns nya på Biltema för 4000 kr. Jag har monterat en sådan på en Passat 1.8T och ägaren till den bilen blev nöjd och den turbon har inte strulat på 2 år för den ägaren, nu är den dock såld..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Sök