Volkswagen Lupo 1.0 Stance projekt!

Min Volkswagen lupo från 1999 med 10700mil på mätaren! Körs dagligen till jobbet och många träffar, dvs en daily driver!
  • 33 Följare
  • 32 516 Visningar
  • Projektet avslutat 26 augusti 2012
Steenzor
17 juli 2012 · 489 Inlägg

Erick skrev:
Läst igenom hela tråden nu med intresse, är ju lite extra roligt att följa då jag ju byggt en Lupo en gång själv smile Som dock tyvärr e såld nu.

Verkar lurigt med däcken där dock! Vetefan om jag hade vågat åka på däck som plötsligt hoppar av fälgarna big_smile

haha, bilen svängde lite brett ifall! Men det är löst nu! Nu är det bara den förbannade framvagnsinställningen som ska göras, får väll se om jag kör med camber fram men det är ju nästan ett måste! (Skulle köpa en pendlar bil tillatt åka till jobbet med, känns som att det inte riktigt blev som det var tänkt -.-)
Tack!

Gunclub
18 juli 2012 · 195 Inlägg

Hur går det med dina däck? har du fått ner dem till normalt tryck ännu? mina 15/8 med 165/45 är på ingång och jag börjar fundera på monteringen big_smile

Steenzor
20 juli 2012 · 489 Inlägg

Dina fälgar du har beställt är inga problem, polaren gjorde det i garaget med cykelslang! Jag har 4 bar just nu! Ska sänka mer snart !smile

Steenzor
20 juli 2012 · 489 Inlägg

Gunclub skrev:
Hur går det med dina däck? har du fått ner dem till normalt tryck ännu? mina 15/8 med 165/45 är på ingång och jag börjar fundera på monteringen big_smile

Hoppas vi ses i skara! Går lite trögt för mig just nu då pengarna inte riktigtvill gå mer till bilen, redan köpt coilovers+fälgar+däck+Bh, mm och inte minst har jag ju flyttat! Vid lön blir det nya tag!
Golf 2 läppen kommer ligga och slita konstant redan nu när jag har 3-4cm kvar att sänka... Haha

Gunclub
20 juli 2012 · 195 Inlägg

Steenzor skrev:

Gunclub skrev:
Hur går det med dina däck? har du fått ner dem till normalt tryck ännu? mina 15/8 med 165/45 är på ingång och jag börjar fundera på monteringen big_smile

Hoppas vi ses i skara! Går lite trögt för mig just nu då pengarna inte riktigtvill gå mer till bilen, redan köpt coilovers+fälgar+däck+Bh, mm och inte minst har jag ju flyttat! Vid lön blir det nya tag!
Golf 2 läppen kommer ligga och slita konstant redan nu när jag har 3-4cm kvar att sänka... Haha

Jasså. Ja jag hoppas att killen som skall kränga på dem har shockluftare annars får det nog bli slang eller sprängmetoden. Jadå det lär vi göra för vi kommer:) Haha ja visst är det dyrt att göra en bil snygg. Men du har ju lagt fokus på rätt grejer först iallafall. sen så listerna och det kostar ju inte mkt att få bort. lite tandtråd och insektsborttagning bara. ajfan är det så illa nu? gör inte bilen oanvändbar bara;)

Steenzor
20 juli 2012 · 489 Inlägg

Gunclub skrev:

Steenzor skrev:

Gunclub skrev:
Hur går det med dina däck? har du fått ner dem till normalt tryck ännu? mina 15/8 med 165/45 är på ingång och jag börjar fundera på monteringen big_smile

Hoppas vi ses i skara! Går lite trögt för mig just nu då pengarna inte riktigtvill gå mer till bilen, redan köpt coilovers+fälgar+däck+Bh, mm och inte minst har jag ju flyttat! Vid lön blir det nya tag!
Golf 2 läppen kommer ligga och slita konstant redan nu när jag har 3-4cm kvar att sänka... Haha

Jasså. Ja jag hoppas att killen som skall kränga på dem har shockluftare annars får det nog bli slang eller sprängmetoden. Jadå det lär vi göra för vi kommer:) Haha ja visst är det dyrt att göra en bil snygg. Men du har ju lagt fokus på rätt grejer först iallafall. sen så listerna och det kostar ju inte mkt att få bort. lite tandtråd och insektsborttagning bara. ajfan är det så illa nu? gör inte bilen oanvändbar bara;)

Hehe så illa är det inte smile men jag ska göra om emblen, ev ta bort det som är bak smile

Gunclub
20 juli 2012 · 195 Inlägg

Steenzor skrev:

Gunclub skrev:

Steenzor skrev:

Hoppas vi ses i skara! Går lite trögt för mig just nu då pengarna inte riktigtvill gå mer till bilen, redan köpt coilovers+fälgar+däck+Bh, mm och inte minst har jag ju flyttat! Vid lön blir det nya tag!
Golf 2 läppen kommer ligga och slita konstant redan nu när jag har 3-4cm kvar att sänka... Haha

Jasså. Ja jag hoppas att killen som skall kränga på dem har shockluftare annars får det nog bli slang eller sprängmetoden. Jadå det lär vi göra för vi kommer:) Haha ja visst är det dyrt att göra en bil snygg. Men du har ju lagt fokus på rätt grejer först iallafall. sen så listerna och det kostar ju inte mkt att få bort. lite tandtråd och insektsborttagning bara. ajfan är det så illa nu? gör inte bilen oanvändbar bara;)

Hehe så illa är det inte smile men jag ska göra om emblen, ev ta bort det som är bak smile

Ser godt:) Ta inte bort det därbak. det är en bula stansad i plåten där under för att det skall sitta centrerat.

Steenzor
20 juli 2012 · 489 Inlägg

Gunclub skrev:

Steenzor skrev:

Gunclub skrev:

Jasså. Ja jag hoppas att killen som skall kränga på dem har shockluftare annars får det nog bli slang eller sprängmetoden. Jadå det lär vi göra för vi kommer:) Haha ja visst är det dyrt att göra en bil snygg. Men du har ju lagt fokus på rätt grejer först iallafall. sen så listerna och det kostar ju inte mkt att få bort. lite tandtråd och insektsborttagning bara. ajfan är det så illa nu? gör inte bilen oanvändbar bara;)

Hehe så illa är det inte smile men jag ska göra om emblen, ev ta bort det som är bak smile

Ser godt:) Ta inte bort det därbak. det är en bula stansad i plåten där under för att det skall sitta centrerat.

Attans hade hoppats på att det var tomt där! jaja jag klagar inte smile

Gunclub
20 juli 2012 · 195 Inlägg

Steenzor skrev:

Gunclub skrev:

Steenzor skrev:

Hehe så illa är det inte smile men jag ska göra om emblen, ev ta bort det som är bak smile

Ser godt:) Ta inte bort det därbak. det är en bula stansad i plåten där under för att det skall sitta centrerat.

Attans hade hoppats på att det var tomt där! jaja jag klagar inte smile

Går väll säkert att få det hyffsat med spraylack och en jävla massa rubbande men men.

Steenzor
20 juli 2012 · 489 Inlägg

Gunclub skrev:

Steenzor skrev:

Gunclub skrev:

Ser godt:) Ta inte bort det därbak. det är en bula stansad i plåten där under för att det skall sitta centrerat.

Attans hade hoppats på att det var tomt där! jaja jag klagar inte smile

Går väll säkert att få det hyffsat med spraylack och en jävla massa rubbande men men.

Nä fy, låter det vara ! smile

Steenzor
20 juli 2012 · 489 Inlägg

V'ntar på svar från impox om dom kan valsa mina skärmar, annars så ska jag ge mig ut till skroten och hitta mig en Golf 2 CL läpp som ska på, sen även rensa lite lister!

Steenzor
22 juli 2012 · 489 Inlägg

Snabb tvätt innan skara träffen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113981/113981-860eb80f5788d57b5dda9a42ca562a0d.jpg

Flames_Pastorn
23 juli 2012 · 12 Inlägg

Ser ju ut som ett riktigt kul projekt...
Synd bara på strulet med däckena
Ser fram emot o se va du hittar på med skuffen.

Keep up the good work

Volkswagen Golf 3 GT Variant "Das gravida skölpadda" (1994)
Steenzor
23 juli 2012 · 489 Inlägg

Flames_Pastorn skrev:
Ser ju ut som ett riktigt kul projekt...
Synd bara på strulet med däckena
Ser fram emot o se va du hittar på med skuffen.

Keep up the good work

Tack, det värmer! Jo jag ska fösöka att bygga en en trevlig och snygg låda för bästa resultat, har en himla tur att en duktig kille i mina kretsar gör ritningar för volym mm, till mig!
Har löst sig nu med däcken ifall!
Gör lite segt nu med är nog mest för att jag har jobbat runt 160timmar natt denna månad och är rätt trött!

MEN om allt går som planerat ska jag montera/göra:
Golf 2 läpp
Välsa
Köpa ett 2/3 vägs-kit
SÄÄÄNKA MER!

FatManCustoms grön aktivist
23 juli 2012 · 846 Inlägg

Böttsänkaaaa!

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Flames_Pastorn
23 juli 2012 · 12 Inlägg

Låter som en bra plan tycker ja.
Ser fram emot fler bygg bilder.

Volkswagen Golf 3 GT Variant "Das gravida skölpadda" (1994)
Lunatics Göteborg Originals
23 juli 2012 · 129 Inlägg

Såg din bil i skara! riktigt nice va den! Lycka till med Projektet smile

Steenzor
23 juli 2012 · 489 Inlägg

Lunatics skrev:
Såg din bil i skara! riktigt nice va den! Lycka till med Projektet smile

tack! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang