Eftersnack: Backyard Automeet 4.0 18/5-2012

Widowmaker
20 maj 2012 · 1 112 Inlägg

Den 18:e Maj har passerat och Trollhättan har fått uppleva det hittills största Backyard Automeet hittills.
Att flytta träffen till Nohab/Innovatum området har visat sig vara ett stort plus. Parkeringen är rejält stor men antalet besökare ökade lavinartat jämfört med sommaren 2011 och vi i gänget som håller i spakarna fick oss en mindre chock.
Vi hade folk som försökte uppskatta antalet bilar men tappade räkningen runt 500. Bilarna som fullständigt vällde in på plats gjorde att vi hade svårt med kontrollen en stund under första timmen.
Vi kommer defenitivt behöva funktionärer till nästa träff för att parkerandet skall funka bättre.
Parkerings systemet kommer att bli prioritet å få lite mer ordning på.
De tre tävlingarna genomfördes som ett första försök och vi har snabbt
fått lära oss att det behövs en mängd justeringar för att det skall flyta bättre och det kommer det att göra.
Kort å gott så är vi mycket nöjda med uppslutningen, folket och den underbart goa blandningen av bilar.
Nedskräpning hade vi även denna gång men däremot så var det bättre denna gång än träffarna 2011! Det tackar vi er för! Det är er allas förtjänst!
En stor mängd av besökarna har vart mycket mer medvetna om sopsäckar denna gången.
Även buskörning har folket visat oss respekt och skippat, det lilla som var går inte att jämföra med 2011 träffarna.
Någon har målat lilla delen av parkeringen efter att karavanen har lämnat platsen och det var om inte annat ganska onödigt men för övrig så har det vart mycket bra resultat i slutänden. Parkeringen är snyggt å prydligt städad.
Tack alla därute för en superlyckad träff!
Vi har satt Trollhättan på bilträff kartan!
Mvh Magnus Samuelsson och Improx Customs.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Pettzon88
20 maj 2012 · 295 Inlägg

Håller med helt klart smile Vart jätteroligt smile Längtar redan tills nästa gång smile

Upp med bilder och videos nu big_smile

Senast redigerat av Pettzon88 (20 maj 2012)

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
S14Tobbe
20 maj 2012 · 4 Inlägg

Kan inget mer än att hålla med roligt att se att det fanns 2 till som körde S14A Nissan 200 har inte sett många såna i närområdet iaf. Blir det fler tilffällen så tittar jag garanterat in. Bra Jobbat!

Ta dagen Som Den Kommer.
Nissan 200 SX S14A "Z Edition Nr 03 av 200" (1998)
Persson_307 BornStreetracer
20 maj 2012 · 197 Inlägg

Ja det var en riktigt kul träff!

Juvakka
20 maj 2012 · 1 697 Inlägg

Väldigt trevlig träff, kikar så klart förbi igen om det blir fler smile

Saab 900 "T16" (1992)
CFlodin
20 maj 2012 · 77 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … &saved  I det här albumet är bland annat några av de bilder jag knäppte på träffen, som för övrigt var mycket trevlig!

Lägger ev upp ett album med bara bilder från BAM 4.0, länkar den senare i så fall

Saab 9-5 Aero "Grey Aerow" (2004)
Widowmaker
21 maj 2012 · 1 112 Inlägg

Här kommer en länk till träffbilder! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=30226

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
snusarn
21 maj 2012 · 100 Inlägg

D va kann väder å mycket att titta på en klar fullträff.
här finns några fler helhetsbilder oxå
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=35379

SkylinePeter
21 maj 2012 · 388 Inlägg

Det var en trevlig träff. Att några måste visa sig fräcka och burna är svårt för er att helt få bort. Det lilla kaoset som blev med parkeringen tror jag ni har löst till nästa gång

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
FredrikssonAdam
21 maj 2012 · 3 Inlägg

Det var en bra start på sommaren! Jag tog ett antal bilder på träffen, PMa mig och fråga ifall jag fick någon på din bil och skriv Email så skickar jag!!  big_smile

MVH//Adam

Saab 900 S "Talladega" (1992)
Saab 9000 Classic "Icke-aeron" (1998)
Snowgubben
22 maj 2012 · 104 Inlägg

Skitbra träff verkligen med massa sköna bilar och gott väder big_smile

Dock var det tråkigt att hela parkeringen var inte i de bästa skicket. Vi körde igenom parkeringen för att hitta plats och utan chans att vända så fick man åka genom både vattenpölar och i grus.
Vad jag kommer ihåg är större delen av parkeringen i bra skick, men de skulle vara uppskattat om du kunde få en lösning på parkeringen så man slipper vara försiktig när man rullar mellan hålor och vattenpölar ifall man får samma platser vid nästa träff smile

Volvo 940 "White" (1997)
BMW 530D M-sport "Biiil" (2006)
Widowmaker
22 maj 2012 · 1 112 Inlägg

Snowgubben skrev:
Skitbra träff verkligen med massa sköna bilar och gott väder big_smile

Dock var det tråkigt att hela parkeringen var inte i de bästa skicket. Vi körde igenom parkeringen för att hitta plats och utan chans att vända så fick man åka genom både vattenpölar och i grus.
Vad jag kommer ihåg är större delen av parkeringen i bra skick, men de skulle vara uppskattat om du kunde få en lösning på parkeringen så man slipper vara försiktig när man rullar mellan hålor och vattenpölar ifall man får samma platser vid nästa träff smile

Det var så att när jag pratade med markägaren så verkade det först som om en renovering av parkeringen skulle kunna krocka med träff datumet men i slutänden blev det inte så. nu verkar det som om platsen kommer byggas om till helt ny fin parkering under sommaren så vi får se hur det blir.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Pettzon88
22 maj 2012 · 295 Inlägg

Inga bilder på min bil. Någon som tog kort på min mörkblåa 940?

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Persson_307 BornStreetracer
22 maj 2012 · 197 Inlägg
ChristianLB
22 maj 2012 · 146 Inlägg

En strålande träff! kommer lätt nästa gång om inget annat i närheten är planerat! smile mycket bra gjort till er som arrangerade träffen!

Volvo 240 GLE "VOLVO" (1990)
TobiasFranzen
22 maj 2012 · 57 Inlägg

Var en riktigt rolig och trevlig träff smile gött väder,  snygga bilar och trevligt folk.  Uppskattar verkligen dessa bilträffar smile

xro Hobby fotograf
31 maj 2012 · 23 Inlägg

Finns bilder ifrån träffen i mitt fotoalbum, för trött för att klistra in länk så om någon orkar så gör de gärna smile

Mvh

Mazda mx-5 "Kenny Starfighter" (1994)
Widowmaker
31 maj 2012 · 1 112 Inlägg

xro skrev:
Finns bilder ifrån träffen i mitt fotoalbum, för trött för att klistra in länk så om någon orkar så gör de gärna smile

Mvh

Här kommer den! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=22159

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Berg Berg
23 juli 2012 · 424 Inlägg

När blir träff 2 för året? hmm

Saab 9-3 "Viggen" "Second Edition" (1999)
Saab 9-3 Aero Griffin XWD "fresh as fuck" (2012)
Widowmaker
24 juli 2012 · 1 112 Inlägg

Berg skrev:
När blir träff 2 för året? hmm

Har vart lite strul med plats å vara på så det finns ännu inget datum men vi eftersträvar att få fram det så snart som möjligt. Träff nummer 2 borde redan ha vart egentligen.  sad

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang