940 Turbo ingen tomgång HJÄLP SNABBT!!

xopher
24 juli 2012 · 101 Inlägg

har en 940 b230Ft -97
nybytt turbo till en t04 och uppånervänt grenrör!

haft problemet ända sen jag köpte den med att den inte startar ibland och som att den tar tjuvluft nånstans..
ägaren innan hade satt på hybrid dump på och den va inte tät någonstans så jag tog bort den helt och satte alu tryckrör !

problemet med att den inte startar kvarstår och jag bytte LMM ! då startade den men gick skit... testat med både 016 och 007 luftmassemätare men den går skit på tomgång och när man gasar så baktänder den som satan....hmm

sliter jag ut lmm så går den jämt på tomgång och baktänder inte... men har hört att de går i något felsäkert läge..? :S

va kan de vara om det inte är lmm?

Audi A4 B8 2,0 Tdi "Builders Family" (2009)
Toyota Supra mkiv Lhd "Builders on Bags" (1995)
Bergztrom Diesel är det enda rätta!
24 juli 2012 · 229 Inlägg

Testat och tagit ur kontakten till tomgångsmotorn? eller bytt den i andra hand.

Xipe
24 juli 2012 · 37 Inlägg

xopher skrev:
har en 940 b230Ft -97
nybytt turbo till en t04 och uppånervänt grenrör!

haft problemet ända sen jag köpte den med att den inte startar ibland och som att den tar tjuvluft nånstans..
ägaren innan hade satt på hybrid dump på och den va inte tät någonstans så jag tog bort den helt och satte alu tryckrör !

problemet med att den inte startar kvarstår och jag bytte LMM ! då startade den men gick skit... testat med både 016 och 007 luftmassemätare men den går skit på tomgång och när man gasar så baktänder den som satan....hmm

sliter jag ut lmm så går den jämt på tomgång och baktänder inte... men har hört att de går i något felsäkert läge..? :S

va kan de vara om det inte är lmm?

va haru för boxxar?

xopher
24 juli 2012 · 101 Inlägg

det var lmm.. lånade en fjärde av en kompis och den jävlen funkade...hmm skumt... de är exakt samma

Audi A4 B8 2,0 Tdi "Builders Family" (2009)
Toyota Supra mkiv Lhd "Builders on Bags" (1995)
Bergztrom Diesel är det enda rätta!
24 juli 2012 · 229 Inlägg

den kan ju vara sönder inuti trots att tråden är hel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang