Riva toppen hur?

Icyveins Götterdämmerung
6 augusti 2012 · 450 Inlägg

Grejen är att topplockspackningen har sagt ifrån på min SR20det motor nu och måste lyfta den och byta jag har nämligen alldrig gjort något sånt och undrar hur det går till väga när jag skall lyfta allt och vad jag skall tänka på.Tack

Can´t kill it join It
Janneutanb
6 augusti 2012 · 7 271 Inlägg

Googla efter verkstadshandboken så står det exakt hur du gör smile

Icyveins Götterdämmerung
6 augusti 2012 · 450 Inlägg

just det det fins ju en sån med tänkte jag inte ens på ha ha

Can´t kill it join It
Icyveins Götterdämmerung
6 augusti 2012 · 450 Inlägg

har hitta tomei metall packning men dom kommer i olika dimensioner tex 87mm 86mm vad är det för skillnad och vilken vågar man satsa på?

Can´t kill it join It
Janneutanb
6 augusti 2012 · 7 271 Inlägg

Den minsta är för standard dimension. Sen dom större är ifall man har borrat upp blocket och använder överdimensions kolvar.

Tänk bara på att om du använder en stålpackning är att det är jätteviktigt att både block och topp är helt plana för annars är risken stor att den börjar att läcka.

Sen brukar dom även komma i olika tjocklekar ifall man t ex har planat toppen. Har man dragit av 0,1mm på toppen så använder man en 0,1mm tjockare packning för att det ska bli likadant som innan.
Det går att använda en smalare packning men då bör man ha lite koll så att ventilerna inte kan ta i kolvarna bl a.

Icyveins Götterdämmerung
7 augusti 2012 · 450 Inlägg

jo jag hörde det nu att man måste plana toppen osv så det skiter jag i blir original skall endå inte lägga ut så mycket pengar på den eftersom den ska säljas när den är fixad.

Can´t kill it join It
Icyveins Götterdämmerung
7 augusti 2012 · 450 Inlägg

vad är det man bör byta när man väl börjat riva toppen "om" det inte är något annat allvarligt?

Can´t kill it join It
Janneutanb
7 augusti 2012 · 7 271 Inlägg

Packningen i varje fall. Sen bultarna ifall det är sträckbultar.

Icyveins Götterdämmerung
7 augusti 2012 · 450 Inlägg

okok jag hörde det att man behöver nya sträckbultar med smile

Can´t kill it join It
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang