6375
Sök

Bränsletryck volvo 240 -88

däcksparkare
1 046 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
Har en volvo 240 från 88, har sedan inköp klurat å letat på alla möjliga ställen på svar men ej hittat några.

Problemet är att den tar hur lång tid som helst på sig att få upp bränsletrycket (tömde ett nyladdat batteri hmm).
Men byglar man pumpreläet så går trycket upp hur fint som helst.. den tappar även tryck snabbt när man stängt av men håller fint medans den går. yikes

Vore trevligt med många svar snabbt! big_smile

MVH

Motor utan turbo suger >.>

1 915 Inlägg
6 augusti 2012
Funkar den bra om du byglar reläet, men inte annars så skulle jag börja med att testa ett nytt relä!
O tappar den trycket så är nog backventilen trasig.
Men att den drog ur ett nyladdat batteri låter konstigt, det lär ju tagit ett tag...
Senast redigerat av Louksor (6 augusti 2012)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

däcksparkare
1 046 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
jag ska pröva med ett nytt relä nu i veckan..

Ang backventilen, är den lättåtkomlig eller är billyft ett måste?

Ja, visst ett helt var väl att ta i men jag stog och provade riktigt länge och batteriet började ta slut.

MVH

EDIT: Ska inte pumparna gå när tändningen slås på? ser så ut i verkstadshandboken jag har men det händer inget när jag vrider på tändningen :S
Senast redigerat av Lilljegern (6 augusti 2012)

1 915 Inlägg
6 augusti 2012
Backventilen sitter väl i tanken på pumpen. (om jag inte minns fel)

Normalt så brukar pumpen/pumparna gå igång en liten stund, när man sätter på tändningen och bygger upp bränsletrycket, sen stängs de av och sen startar de igen när man kör på starten o fortsätter gå när motorn är igång.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

däcksparkare
1 046 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
okey, tack smile

Ska kolla vidare på detta imorgon

MVH

däcksparkare
1 046 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Nu har jag kollat prövat att byta pumprelä + klumpen i tändningslåset, båda utan framsteg..

Får ingen ström från tändningslås t pumprelä? Kan det vara nån koppling som spökar nånstans imellan?

Sök