BMW E36 sedan, problem med kylarfläkten!

filllepillle
6 augusti 2012 · 135 Inlägg

Tjena, var ute och körde min E36a och efter 20 minuters körning så hörde jag ett skumt ljud från motorrummet,
öpnna huven och kollade vad det varsom lät, det visade sig då att själva kylarfläkten tar emot plasten som sitter runt fläkten. Har inte plågat bilen på något vis men ändå har detta hänt? Någon som har haft ett liknande problem som kan hjälpa? Tack på förhand mvh Philip smile

BMW E39 540I "V8" (1999)
Gurra--
6 augusti 2012 · 91 Inlägg

Har du sån fläkt som sitter på vattenpumpen som snurrar hela tiden? är väl inte värre än att kåpan släppt? smile

filllepillle
6 augusti 2012 · 135 Inlägg

Ja jag tror att det är en sån som sitter på vattenpumpen, kåpan sitter som den ska och har inte fått någon smäll eller liknande..

BMW E39 540I "V8" (1999)
filllepillle
6 augusti 2012 · 135 Inlägg

Jag tror det kan vara vatenpumpen som gjort sitt..

BMW E39 540I "V8" (1999)
Gurra--
6 augusti 2012 · 91 Inlägg

glappar fläkthjulet? jag tror du har den som sitter på pumpen. Antingen byter du pumpen eller så sätter du dit en elfläkt. Jag hade inte en enda kåpa på min, så mitt fläkthjul gjorde ingen nytta. Jag drog i en elfläkt med strömbrytare, funkade minst sagt lika bra. smile

filllepillle
7 augusti 2012 · 135 Inlägg

Fläkthjulet glappar inte, låter inte jätteenelt att sätta dit en elfläkt haha..

BMW E39 540I "V8" (1999)
Conceited GARAGET V.D.
7 augusti 2012 · 900 Inlägg

det kan vara vatenpumpen

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
BLAOW
7 augusti 2012 · 77 Inlägg

Kolla motorfästerna!!! ett av motorfästerna kan vara av! smile Det är vanligt på dessa!
Det har hänt mig att ett fäste gick av, själva gummiklumpen delades på två delar

Senast redigerat av BLAOW (7 augusti 2012)

Fiat 500c "nuova 0.5L" (1957)
filllepillle
7 augusti 2012 · 135 Inlägg

Är det svårt att byta??smile

BMW E39 540I "V8" (1999)
Gurra--
7 augusti 2012 · 91 Inlägg

filllepillle skrev:
Är det svårt att byta??smile

nej. Man kan skåda fästet ganska enkelt, på vänstersida ialalfall. Släpp motorfästerna, ställ bilen på pallbockar, hissa sedan upp motorn med en domkraft och byt fästet. Du kan ju börja med att kolla ifall dem ser okej ut. På min hade bulten knäckts av.

filllepillle
8 augusti 2012 · 135 Inlägg

Kollar det imorgon smile Tack Gurra!

BMW E39 540I "V8" (1999)
BLAOW
12 augusti 2012 · 77 Inlägg

Precis, om det nu är ett av motorkuddarna eller båda så är det lättare med en motorlyft om du har och lyfter 10-15 cm. Dom var inte så dyra, tror jag gav runt 500 för mina

Fiat 500c "nuova 0.5L" (1957)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang