3242
Sök

Få sbp-godkännande på katalysator?

Fartdåre
217 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
Saknar kat på bilen och måste fixa en innan besiktningen. Jt-tuning har 2 st med texten:

"Klarar SBP mätmetod. Kontakta SBP för mer information om godkännande !"

Någon som vet om detta är krångligt/dyrt? Undrar även som gäller för bilar som har avtagbar dragkrog, om man saknar dragkroken, har sbp nått att säga om det? Jag har fäste för en dragkrog men förra ägaren hade tappat bort den

/Mvh

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

1 723 Inlägg
13 mars 2007
oftast (obs, OFTAST) så går SBP på värdet, inte om katten är godkänd. Ger den rätt värde brukar det inte vara nåt krångel. Har själv en ny från USA, dvs inte godkänd inom EU.

Du får inte nåt godkännande av SBP på en katt utan märkning, de som är godkända är märkta (med E-märkning?).
Senast redigerat av falloutboy (13 mars 2007)

8 913 Inlägg
13 mars 2007
Har du ingen krok på bilen så blir det 2a om du inte "plattar" till fästet eller på annat sät gör så att det inte går att montera draget. Med andra ord reggar bilen så att den inte har drag.

Fotograf på Tierp iDag

draminbil.nu
1 382 Inlägg
13 mars 2007
Hamilton skrev:
Har du ingen krok på bilen så blir det 2a om du inte "plattar" till fästet eller på annat sät gör så att det inte går att montera draget. Med andra ord reggar bilen så att den inte har drag.

Ifall du kör den metoden så måste du registrerings besiktiga..
Billigare än att köpa ett nytt drag men du åker på en extra vända till sbp wink

8 913 Inlägg
13 mars 2007
ludde__mannen skrev:
Hamilton skrev:

Ifall du kör den metoden så måste du registrerings besiktiga..
Billigare än att köpa ett nytt drag men du åker på en extra vända till sbp wink

Ja eller gör det i samband med ordinarie besiktning...

Fotograf på Tierp iDag

Fartdåre
217 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
Okej, tack för alla svar smile Det där med draget känns ju lite irriterande, men inte så mycket att göra

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

1 785 Inlägg
13 mars 2007
Zeetro skrev:
Okej, tack för alla svar smile Det där med draget känns ju lite irriterande, men inte så mycket att göra

Kolla om det går att handla den delen av draget som du saknar separat. Skroten eller volvo eller vilken bil det nu gäller?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök