3339
Sök

Tidigare krockad bil

1 327 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
.
Senast redigerat av Aero T16 (17 augusti 2012)

1 327 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
.

Rackeltrimmare
62 Inlägg
16 augusti 2012
Det är jag som äger denna bil, den är inte sned vad jag sett!

Jag pratade med honom också när jag skulle köpa den , den var inlämnad på skrot för att han inte fick den genom besiktningen pga att han fick felkoder på ABS samt varningslampor, bytte ABS enhet då funkade den klockrent. Till mig sa han inget om att den varit krockad iaf!

Men att airbagen var utlöst märkte jag då den inte hade någon airbag. Men kompisen på verkstad har kollat igenom allt, syns inget rammässigt (de är väääldigt hårda fram) har bytt airbagstyrdon och allt funkar som det ska.

Jag bild på när jag köpte den på demonteringen, tycker inte den ser allvarligt krockad ut?

http://www.rackeltrim.se/Saab/saab1.jpg
http://www.rackeltrim.se/Saab/saab2.jpg
http://www.rackeltrim.se/Saab/saab3.jpg

Det var ingen skrotbil och är ingen skrotbil... Lyktans infästning var trasig, men reparerad, han har ju kört runt med bilen en bra stund efter att denna smäll inträffat, ratten var ihoplimmad. Snyggt gjort faktiskt för jag såg inte det förrän jag hade fått hem den på trailer.  Sen så förstod han väl att med alla felkoder får han den inte genom besiktningen så den hamnade när besiktningsperioden gått ut på skroten. Där jag sen köpte den.

Den är värd pengarna, säg vad du vill... 17500kr som den står , bara delarna är ju värd det. Den är besiktigad och klar. Förstår misstanken men om det varit en bil för 200k så är det en annan femma. Detta är en bruksbil som funkar , med alla airbags intakta. För mer info så ring mig 070-6945502 , jag är ingen lurendrejare! Jag sa åt dig att jag köpt den på en skrot. Jag gillar inte att folk insinuerar att jag är oärlig! Gör din läxa med min historik, jag gör alltid rätt för mig.

Jag sa ju åt dig att ringa tidigare ägare, och kolla upp historiken, och sen höra av dig om du fortfarande var intresserad.  Förstår ju att du blir avskräckt när tidigare ägare säger så. Tror du jag hade sagt det om jag visste om att bilen var obrukbar? Jag kör med den varje dag.

Men den killen hade NOLL koll på bilar , lämnar man bort en en aero med fungerande motor och fin inredning och låda som FUNKAR bara till en skrot, HAN GAV BORT DEN till Bildemonteringen. Den blev aldrig inlöst via något försäkringsbolag. Förstår du då att han har inte alla hästar hemma. Min gissning är att han bara är sur för att jag fått ihop hans bil som han trodde var körd.. Jag kör ju med den än

Välkommen o titta på bilen.
Senast redigerat av prosty (16 augusti 2012)

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black

Rackeltrimmare
62 Inlägg
16 augusti 2012
Jag känner platschefen på skroten och jag köpte den för att han tipsade mig om den. Är ju bara korkat att pressa en fungerande bil!

Black/Black

Rackeltrimmare
62 Inlägg
16 augusti 2012
Sen ett tillägg till bilar och krockar öht:

Det enda som bestämmer om en bil blir inlöst är kostnaden för att återställa den. Överstiger det bilens värde löser man in den. Finns inget "1 gång krockad aldrig brukbar igen" då skulle det vara hutlöst försäkra och bilverkstäderna skulle knappt ha ett plåtjobb..

Black/Black

16 197 Inlägg
16 augusti 2012
skadan som är/var på den bilen är inte mycke att "bråka om".

OM bilen skulle varit "sne" så skulle de yttre skadorna varit mycke värre.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
16 augusti 2012
Förstår inte vad alla har imot bilar som varit krockade.

Sällan något fel på en bil bara den varit krockad. Bara det blir seriöst lagat så är det ingen fara.

Annars skulle dom i stort få slänga varenda racebil i stcc rally med mera om det var en gång krockat och förbrukat.

Därimot kan det alltid vara bra att få veta att det just varit krockad så man kan kolla lite nogrannare på att arbetet är korrekt utfört.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Rackeltrimmare
62 Inlägg
16 augusti 2012
Denna är inte lagad, det har inte behövts, fattar inte hur airbagen kan ha lösts ut ens med de "skador" som var på den. Fronten var sprucken och sen lite plåt till fästet lyktan på sidan innanför blinkersen, som är typ 1mm tjock.

Nej det är en riktig hets med detta. Sen för 17500 som jag begär för den så tycker jag inte man ska vara så petig. Priset jag hade satt först var ju om allt skulle vara fixat och med nyfylld AC mm , men nu ger jag nån en chans att få en funktionell bil med bra klös för småpengar. Sen om man har kontakter kan man fixa det lilla som behöver ordnas själv. Ac fyll osv

Black/Black

1 327 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Har inte skrivit att det var någon lurendrejare, uppmärksammade bara att bilen var krockad sedan tidigare.

Den tidigare säljaren pratade om att bilen hade stora skador krockskador och att bilen inte borde köras mer. Han sa även att den började dra snett efter krocken.

När man ser på bilderna så verkar han ju ha överdrivit en hel del.

Rackeltrimmare
62 Inlägg
17 augusti 2012
Ja den drog snett för att hjulinställningen fram var kass, ratten var sne, blev toe in på den. Det blir den ju om man kör i en trotoarkant tom. Justades till det hutlösa priset av 795 kr smile De sa inget när jag gjorde hjulinställningen heller om att något var fel..

Anledningen att dörrarna byttes var för att han hade sprayat handtagen svarta utan att i princip maskera dörrarna. Sen för att täcka upp det hade han sprayat dörrarna med sprayburk också.. Även dörrlisterna med svart färg.. Så jag bytte dörrar som hade rätt färgkod så allt matchades, huven hade kittsläpp och den rök därför, den hade ju också fått sig en liten kyss där som man ser på bilden, det var rost på vä bakdörr mot hundbenet så den rök också. vä framdörr var OK och hade kunnat lackas om men jag fick ett bra paketpris från en skrot om jag köpte 2 dörrar så jag tänkte det är bättre så det blir mindre nyansskillnad med skärmar + dörrar. Framskärmen hö fram har jag kvar, den var OK men jag ville ha en fräschare , vä fram var sprayad med. Han bör hålla sig till cyklar. VM i att förstöra en aero var det iaf. Jag räddade den från en given guldmedalj.

Nej men jag gillar inte att det kan tolkas på det viset.. Jag är mån om att folk ser mig som en ärlig person, var som med min RS4, den var mätarskruvad och det skrev jag öppet i annonsen på blocket och på alla forum där folk frågade om den.
Senast redigerat av prosty (17 augusti 2012)

Black/Black

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
17 augusti 2012
prosty skrev:
Ja den drog snett för att hjulinställningen fram var kass, ratten var sne, blev toe in på den. Det blir den ju om man kör i en trotoarkant tom. Justades till det hutlösa priset av 795 kr smile De sa inget när jag gjorde hjulinställningen heller om att något var fel..

Anledningen att dörrarna byttes var för att han hade sprayat handtagen svarta utan att i princip maskera dörrarna. Sen för att täcka upp det hade han sprayat dörrarna med sprayburk också.. Även dörrlisterna med svart färg.. Så jag bytte dörrar som hade rätt färgkod så allt matchades, huven hade kittsläpp och den rök därför, den hade ju också fått sig en liten kyss där som man ser på bilden, det var rost på vä bakdörr mot hundbenet så den rök också. vä framdörr var OK och hade kunnat lackas om men jag fick ett bra paketpris från en skrot om jag köpte 2 dörrar så jag tänkte det är bättre så det blir mindre nyansskillnad med skärmar + dörrar. Framskärmen hö fram har jag kvar, den var OK men jag ville ha en fräschare , vä fram var sprayad med. Han bör hålla sig till cyklar. VM i att förstöra en aero var det iaf. Jag räddade den från en given guldmedalj.

Nej men jag gillar inte att det kan tolkas på det viset.. Jag är mån om att folk ser mig som en ärlig person, var som med min RS4, den var mätarskruvad och det skrev jag öppet i annonsen på blocket och på alla forum där folk frågade om den.

Världen skulle se anorlunda ut ifall all var som dig smile
Tyvärr uppskattar inte vissa att man är ärlig för då blir de "rädda" för objektet!

Men du ska ha ett stort eloge för att du vart ärlig med sabben!! (men tyvärr blev du/bilen uthängd istället på nätet.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Rackeltrimmare
62 Inlägg
17 augusti 2012
Han missförstod mig nog och kan ju inte råda för vad förra ägaren säger eller tror, men fick ju ett mail via blocket där det står att jag borde nämna att bilen varit allvarligt krockad.. stör mig som fan på sånt där.. Antagligen var det väl han också (men givetvis med anonym mail...)

Var gode irriterad hela dagen igår för jag hatar när folk är oärliga. Att själv klassas som det eller att nån tycker att jag är det är inte roligt.

Ibland kan det ju vara värt att ringa upp och kolla av med säljaren igen.. Jag hade som sagt inget att dölja.. Sålde bilen igår så det gick ju fort... Men jag låter bilderna vara kvar, jag har inget att dölja. Bilderna där talar sitt egna språk så jag behöver inte säga så mycket mer smile

Tack för ryggdunken PITSTOP smile

Black/Black

Sök