2134
Sök

Volvo 740 Glt 16v kopplar inte ur

13 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Hej jag köpte en 740 glt för några dagar sen som inte kopplar ur. kopplingen känns precis som den ska och kopplingsarmen som går in till urtrampningslagret rör sig som den ska. Har även kollat in på kopplingen genom hålet där gaffeln går in och urtrampningslagret trycker på solfjädern som den ska och solfjädern är hel. Urtrampningslagret låter dock lite illa..
Nu undrar jag! Vad kan det vara som är fel? Bilen ska ha stått still i ca 2 år. Den tidigare ägaren säger att den stått sedan kopplingen pajade..
Tacksam För lite tips om vad det kan vara för fel smile

242 Inlägg
16 augusti 2012
första tanken var att lamellen har fastnat i tryckplattan, som brukar hända om bilar står länge.
men om det ställdes när det vart så, så är det nog bara att riva ner lådan och kika hur det ser ut.

13 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Japp det är nog bara riva verkar det som.. Tänkte också om den kunde ha fastnat så jag var ut och körde med den igår.. startade den med tvåans växel i och gasade upp i fart, kopplade ur och ställde mig på bromsen flera gånger. Men den vägrar koppla ur! Tänkte jag skulle slippa riva men nu blir det så ändå sad Tack för svar! smile

Sök