Ford sierra 2,8 ghia

ziggy_
5 november 2009 · 29 Inlägg

okej;)  jo jag får plocka ner lådan å kolla då wink

ziggy_
6 november 2009 · 29 Inlägg

ikväll blir det att skruva ihop motorn! bilder kommer..

ziggy_
7 november 2009 · 29 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76994/797239_earxru.jpg
var ute en stund i går å monterade insug, fördelre å en mssa slangar och kablar:) ska in på carsteds idag och köpa några packningar och en tempgivare:) så blir det att starta den ikväll:)

ziggy_
9 november 2009 · 29 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76994/798409_f872yq.jpg
startade bilen igårsmile fan va fint den gick nu, man han knappt vri nyckeln till startläget så startade den:) haha. nu är det bara ner med växellådan sedan beställa lite grejer så man ha dom hemma tills onsdag så man blir klar med bilen nån gång.. lite less på å ha den i garget nu:)

ziggy_
12 november 2009 · 29 Inlägg

plockade ner lådan i går å kollade lite, stödlagret satt där så de kan ju inte vara de som gör att den käkar växellådor:)  så jag rev lådan för å kolla lite å dreven va ju inte fina kan jag lova xD  många kuggar borta Mmm..  + att det knappt var nå olja i den så de kan ju ha å göra med att den lådan gick sönder:)  någon som har eller vet av en 2,9 låda och ett svänghjul kan ju säga till;)

Expoze
16 november 2009 · 2 024 Inlägg

Kollat bildelsbasen? Hittade ett par där.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Expoze
16 november 2009 · 2 024 Inlägg

Vet var det finns en MT-75a på en gammal Transit ute i skogen....där gör den ingen nytta.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
16 november 2009 · 5 753 Inlägg

Expoze skrev:
Vet var det finns en MT-75a på en gammal Transit ute i skogen....där gör den ingen nytta.

Bara för att få lägga mig i lite, antar att transiten är en fyra? mt75 till en fyra har inte samma "bultdelning" som till en sexa vilket betyder att låda från en fyra inte passar till en sexa.... Men därimot på typ9 lådan så är det löstagbar sprängkåpa så där kan man ta låda från 2 liters och sprängkåpa från sexan smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
ziggy_
4 december 2009 · 29 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76994/812917_3i1q3q.jpg
köpt en växellåda nu å beställt ny koppling smile så på måndag ska jag hämta kopplingen sen är det bara att montera big_smile

Expoze
4 december 2009 · 2 024 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Expoze skrev:
Vet var det finns en MT-75a på en gammal Transit ute i skogen....där gör den ingen nytta.

Bara för att få lägga mig i lite, antar att transiten är en fyra? mt75 till en fyra har inte samma "bultdelning" som till en sexa vilket betyder att låda från en fyra inte passar till en sexa.... Men därimot på typ9 lådan så är det löstagbar sprängkåpa så där kan man ta låda från 2 liters och sprängkåpa från sexan smile

Faktum är att den är bestyckad med en 2,6a.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
VildmarksTV
19 augusti 2012 · 6 Inlägg

Tjena jag vet att det är en gammal tråd men jag har också en sierra 2.8 ghia.  Och jag undrar om det är lönt för en halft erfaren mekaniker att börja gräva i motorutrymmet, för jag tycker att den tickar lite mycket och med alla miljoner slangar å grejer blir man lite fundersam om man ska börja skruva med den eller inte? Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang