5603
Sök

Söker ett företag som kan bygga om fram till bakhjulsdrift! Samt, Bmw antisladd på volvo?

193 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
Det är svårt att hitta en bil som har precis de egenskaper som man önskar.
Jag har en V70 som jag tycker har allt som jag behöver. Utom en sak, bakhjulsdrift. yikes

Finns det något företag som riktar sig in på att bygga om drivningen på bilar?

Sen är inte Volvos antisladd någon höjdare så jag hade tänkt att skaffa ett antisladdsystem
från en bmw, om det nu är möjligt.

Går det att koppla in Bmws antisladd till en volvo, eller är det som på volvo att all elektronik är sammanbunden?

Har någon en aning om vad en sådan här operation kommer att kosta? smile

5 168 Inlägg
20 augusti 2012
allt går nog men är nog sjukt med jobb. tror du lär kunna köpa en rolig bmw för samma pengar det kommer kosta. sen lär den ju reggas som ombygt fordorn osv..
angående antisladden så blir nog det nästan omöjligt då det sitter i mop med sturningoch motor skulle jag tro..

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

5 089 Inlägg
20 augusti 2012
l-m-r.se skriver att dom gör sådana jobb iaf. Lär ju kosta 150-200 000 minst. Och om du ska bygga om till bakhjulsdrift ska du väll antagligen sladda å hålla på. vad ska du med antisladd till då?. Köp en bmw diekt annars om du bara är ute efter bakhjulsdriften.

Annars finns väll en massa olika rallyföretag som kan hjälpa dig att bygga om. även privatpersoner. Har man några hundra tusen över så är det ju en bra plan smile

\Lindgren

KHRacing
20 augusti 2012

4 331 Inlägg
20 augusti 2012
Läste i bilsport om en på Orust som har byggt en c70 rwd med supra motor. Kan ju vara en idé att hitta honom och prata med honom om dina projektplaner.

Men som dom tidigare har sagt så om du säljer volvon och lägger till 100-200k så kan du köpa en beg  m3 m5 lr amg Mercedes och dom är nog bättre än v70 rwd.

2 046 Inlägg
20 augusti 2012
Sätt på ett BMW chassie och motor

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

7 606 Inlägg
20 augusti 2012
plus man kan bara sfro regga som ombyygt fordon tom årsmodell 93 wink tror regkostnader å ombyggnationer för amatörbyggt fordon blir MKT dyrt, plus den riktiga ombyggnationen av drivlinan

KHRacing
20 augusti 2012
granadadr skrev:
plus man kan bara sfro regga som ombyygt fordon tom årsmodell 93 wink tror regkostnader å ombyggnationer för amatörbyggt fordon blir MKT dyrt, plus den riktiga ombyggnationen av drivlinan

Du kan SFRO-regga en 2013 bil om du vill, inga problem alls :-)

Det med 1993 är motorbyte :-)

KHRacing
20 augusti 2012
granadadr skrev:
joo det jag menar en ombyggd bil, å inte en amatörbyggd wink

hehe  jag "tror" du blandar ihop begreppen litte (men vu skyller på att det e kväll va)

motorbyte fram tills 1993 är godkänt så länge som vissa regler följes.

skalll skiljas från att regga som amatörbyggt eller ombyggt fordon,
alla 3 är alltså helt olika saker :-)

SFRO har inget som helst med motorbyte att göra cool

7 606 Inlägg
20 augusti 2012
joo om man ska gå över 10%15% effektökning  så krävs sfro bes tyvärr är det så, visst kan man kanske fuska sig igenom sbp,, men reglerna är så smile

Sök