Hade ju en tråd här där jag undrade om besiktning med mitt grenrör på Minin, men nu har jag en annan fråga. Min bil har ju märkt då att mina avgasvärden har ändrats, åkte till en verkstad där dom tog bort felkoden och körde ca 1mil så kom det tillbaka igen. Kan man ta bort det permanent på något sätt? Förutom att inte byta grenrör då.
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
beror ju på vad felet är, men det finns en eliminator eller vad dom kallas, som monteras på bakre lambdan för att få ut den lite så man inte har fullt flöde förbi när den mäter värden (detta gäller när man har fullflödeskatalysator då)
beror ju på vad felet är, men det finns en eliminator eller vad dom kallas, som monteras på bakre lambdan för att få ut den lite så man inte har fullt flöde förbi när den mäter värden (detta gäller när man har fullflödeskatalysator då)
Jag såg lite utav vad som stod på felkodsläsaren och då stod det någonting om katalysatorn och värden för höga. Det är ju 100cell katalysator nu.
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
Precis som Ralf säger, pga din ändrade katt så är det för liten skillnad mellan främre och bakre lambdasensor, sätt dit en sånhär grej på den bakre diagnossonden så borde felkoden försvinna. http://www.amsperformance.com/cart/imag … 0_x600.jpg
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
genom att lossa minus kabeln ett par sekunder så nollställer du allt och då borde felkoden vara borta i 1 mil igen. om du syftade på besiktningen att de skulle klaga
Precis som Ralf säger, pga din ändrade katt så är det för liten skillnad mellan främre och bakre lambdasensor, sätt dit en sånhär grej på den bakre diagnossonden så borde felkoden försvinna. http://www.amsperformance.com/cart/imag … 0_x600.jpg
Jaha då får jag väl leta upp en sån! Priset på just deras var ju inte så farligt men då måste jag ju få reda på ifall den passar också!